ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024
לא יכל לעמוד על רגליו

כתב אישום נגד מנהיג 'לב טהור': הפשיטו את הנער, קשרו אותו והכו עם מקל

כתב אישום חמור הוגש היום נגד אליעזר רומפלר - מנהיג בכת 'לב טהור'. על פי כתב האישום, הנאשם הכה במכות נמרצות וכן השפיל שני תלמידים בבית הספר, בזמן שהקהילה שהתה בקנדה • "הנאשם ואחרים הפשיטו אותו מבגדיו. לאחר מכן הושכב על שולחן שהיה במקום, והנאשם הורה לאחד המלמדים לקשור את רגליו לשולחן על מנת שלא יזוז"

כתב אישום נגד מנהיג 'לב טהור': הפשיטו את הנער, קשרו אותו והכו עם מקל
הרב אלעזר רומפלר מגיע לדיון בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כתב אישום בגין התעללות בקטינים הוגש הבוקר (שלישי) על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, נגד אליעזר רומפלר - מנהיג של כת 'לב טהור'. כתב האישום הוגש על עבירות אותן ביצע לכאורה בעת ששהה בקנדה.

כתב האישום נפתח במילים "קהילת 'לב טהור' הינה קהילה חרדית קיצונית אשר מונה עשרות משפחות, ואשר נעה ונדה ברחבי העולם מתוך מטרה להיעלם מידן של רשויות המדינה. הקהילה הוכרזה על ידי בית המשפט ככת פוגענית, וזאת לאור העובדה שבמסגרת הקהילה נהוג להעניש קטינים ובגירים בצור קשה ואכזרית".

על פי המפורט בכתב האישום, הנאשם היכה במכות חזקות שני תלמידים בבית הספר בו ניהל בזמן שהקהילה שהתה בקנדה. 

במקרה ההתעללות הראשון, רומפלר חשד באחד מתלמידיו שגנב כסף מקופות הצדקה. כעונש למעשי התלמיד. "הנאשם ואחרים הפשיטו אותו מבגדיו. לאחר מכן הושכב על שולחן שהיה במקום, והנאשם הורה לאחד המלמדים לקשור את רגליו לשולחן על מנת שלא יזוז". לאחר מכן, "החלו הנאשם, ומלמד נוסף, להכות את התלמיד באמצעות חגורה ובאמצעות מקל, במשך מספר שעות, והכל תוך שהתלמיד בוכה, צועק לעזרה ומבקש מהם להפסיק". כתוצאה מהמכות הרבות שקיבל, התלמיד לא יכול היה לעמוד על רגליו "והוא נזקק לנשיאה על ידי שניים שלקחו אותו לביתו".

רומפלר היום באולם ביהמ"ש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במקרה השני המתואר בכתב האישום חשד רומפלר כי אחד התלמידים שיקר, ו"בעקבות כך כינסו הנאשם והמלמדים האחרים את תלמידי בית הספר של הקהילה ואמרו להם כי יש ביניהם תלמיד ששיקר והוא צריך להתוודות על כך, אך אף אחד מהילדים לא ענה", מסופר בכתב האישום. "לאחר מכן הופשט מתלונן ס' מבגדיו, כך שהוא נשאר רק עם מכנסיים וחולצה, והשכיבו אותו על שולחן שהיה במקום. לאחר מכן החלו שניים מהמלמדים להצליף במתלונן בגבו ובמקומות נוספים במשך כשעה, והכל תוך שהנאשם כמנהל בית הספר והמלמדים האחרים צופים במעשה".

ישראל עמיר שברח מהכת, סיפר בתכנית עובדה כי "רומפלר היה אחראי על ועד הכשרות, הוא הרעיב אנשים, ואסר עלינו לאכול כמעט הכול. הוא אסר על שימוש בתרופות, גם במקרים בהם היה צורך דחוף בהן, אלא באישור וחתימה שלו".

כזכור, לפני כחצי שנה פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים כי רומפלר נעצר בעת שחזר לארץ, בחשד שהינו שותף פעיל בקהילת "לב טהור - הלברנץ", שהפעיל משטר של איומים, הפחדה והענשה, חיתן קטינים עם בגירים ופעל להעניש את חברי הקהילה בענישה גופנית.

מעצרו לא עורר עניין רב, מכיוון שהוא כמעט ואינו מוכר בארץ. אולם כיום אנו יכולים לגלות כי הוא נעצר בעקבות תלונה שהגיש ישראל מאיר בוייאר, שמאז שידור הכתבה של לימור פנחסוב ב'עובדה', הפך לידוען ומרבית הישראלים מכירים את פרטי הצלתו מכת לב טהור.

רומפלר בהגיעו לביהמ"ש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"הוא אחד מארבעת ראשי הכת" אומר ל'בחדרי חרדים', גורם שמעורה בפרטים. "ישראל מאיר היה המזכיר שלו. מי ששולט היום בכת, הם יואל וינגרטן, יעקב נחום וינגרטן, שמואל וינגרטן - ואלעזר רומפלר".

"הוא אחד מראשי ועד הכשרות של לב טהור, שדואגים להערבת הילדים באופן שיטתי" אומר ל'בחדרי' אותו גורם, ומוסיף שהוא גם אחראי על העמידה בזמנים של השוהים בתוך הכת בלב הג'ונגל בגואטמלה.

כחודש לאחר מעצרו נערך עימות במשטרת ירושלים, בינו לבין ישראל מאיר בוייאר - ישראלי בן 19, ברח רק לאחרונה ממתחמה השמור של כת "לב טהור" בלב היערות בגואטמלה ויצר קשר עם משפחתו לצורך קבלת עזרה כדי שתחלצו משם. לפני כחודשיים, תכנית "עובדה" המשודרת ב'ערוץ 12', שידרה כתבה על מסע החילוץ הלא ייאמן, והמפגש האלים בין הצוות לאנשי 'לב טהור'.

לב טהור אלעזר רומפלר כתב אישום התעללות בילדים התעללות בחסר ישע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד