י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקורונה בישראל

תמונה מדאיגה: 294 חולים; שלושה גנים בבני ברק נסגרו

משרד הבריאות מעדכן את נתוני הקורונה הערב. 294 בני אדם אובחנו כחולים בנגיף. מנין המתים עלה ומנין המונשמים ירד | שלושה גנים נסגרו בבני ברק | בת"ת עטרת שלמה בבני ברק אובחנו מלמד ושני תלמידים נוספים

תמונה מדאיגה: 294 חולים; שלושה גנים בבני ברק נסגרו
מחלקת קורונה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מספר חולי הקורונה ממשיך לזנק גם הערב (מוצ"ש), כך על פי נתוני משרד הבריאות. במהלך היממה האחרונה אובחנו בישראל 294 חולי קורונה חדשים, בכך עולה מניין החולים המאובחנים ל-4,668. לראשונה מזה מספר ימים גם במניין הנפטרים נרשמה עלייה, והוא עומד כעת על 305, אך לא ברור האם מדובר בנפטרים שחלו בגל התחלואה הקודם.

דווקא במספר המונשמים נרשמת ירידה. 27 חולים הנזקקים למכונת הנשמה מאושפזים בבתי החולים, מתוך 40 חולים במצב קשה. עד כה חלו בישראל 20,633. 

בעקבות מקרי תחלואה, עיריית בני ברק מעדכנת על הפסקת למידה במספר גני ילדים בעיר:

גן לאה בוגרד - (418) - מתחם נוה מאיר רחוב אהרונוביץ 31, בשל קבלת תשובה היום (שבת) כי עובדת מצוות הגן נמצאה חיובית לנגיף, כל תלמידות הגן והצוות ייכנסו לבידוד מניעתי עד ליום חמישי בשבוע הבא.

גן אתי כהן - (422) - מתחם נוה מאיר רחוב אהרונוביץ 31, בשל קבלת תשובה היום (שבת) כי תלמידה בגן נמצאה חיובית לנגיף, כל תלמידות הגן והצוות החינוכי ייכנסו לבידוד מניעתי עד ליום חמישי הבא.

גן חני פיליפ (321) רחוב הרב רוזנהיים, בשל קבלת תשובה כי תלמידה בגן נמצאה חיובית לנגיף, כל תלמידות הגן והצוות החינוכי ייכנסו לבידוד מקוצר עד לסוף השבוע הנוכחי (עקב הקפדה על הוראות הבידוד המחמירות - שלא אפשר את הגעת התלמידה לגן במהלך כל השבוע האחרון בשל בן משפחה מחויב בבידוד).

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי מלמד ושני תלמידים נוספים בחיידר 'עטרת שלמה' בבני ברק אובחנו כחולים בנגיף. ביום שישי דיווחנו כי החיידר כולו נסגר עד לתאריך ט' תמוז בעקבות ריבוי מקרי התחלואה במוסד.

בצה"ל מעדכנים כי עד כה חלו 299 משרתים בחובה, בקבע ועובדי צה"ל - כולם במצב קל. מתוכם 233 החלימו או השתחררו משירות. נכון להיום, ישנם 66 חולים בצה"ל. מספר המבודדים יעודכן ביום ראשון. נכון ליום ו', ישנם כ-2,500 משרתים נמצאים בבידוד – בחובה, בקבע ועובדי צה"ל.

על פי הדיווח בעיתון 'ישראל היום', בלשכת ראש הממשלה מגדירים את הנתונים האחרונים כ"תמונה מדאיגה", אך ראש הממשלה נתניהו עדיין לא מגדיר את ההתפרצות המחודשת כגל שני, אבל דורש לנקוט בצעדי בלימה דחופים להגברת האכיפה בניסיון לקטוע את שרשרת ההדבקה.
עוד דווח כי נתניהו בוחן אפשרות של הגדלת הקנסות על מי שייתפסו ללא מסכות, וכתוצאה מכך להגיע למצב שבו 100 אחוז מהישראלים יחבשו מסכות. בנוסף, נתניהו בוחן תגבור משמעותי של מערך החוקרים האפידמיולוגים בהיקף של 300 איש, הוספת סגרים נקודתיים ופעולות אחרות שיקטעו את שרשרת ההדבקה.
כזכור, כפי שדווח ביום שישי ב'בחדרי חרדים', ילד כבן 11 תושב העיר בני ברק, הלומד באחד מתלמודי התורה בעיר, אובחן  כחולה בנגיף הקורונה, זאת לאחר שנכנס לבידוד ביום ראשון האחרון בעקבות הידבקותו של המלמד בתלמוד תורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחותו של הילד, אמורה להתחתן ביום ראשון באחד מאולמות השמחה בעיר. בנוסף, חתונתה של אחות נוספת של התלמיד אמורה להתקיים ביום ראשון בעוד כשבועיים. כעת, בעקבות הידבקותו של האח, החתונות בסכנת ביטול ועלולות להידחות מאחר וכל בני המשפחה, כולל הכלה יאלצו להיכנס לבידוד למשך השבועיים הקרובים.

אחד מבני המשפחה אמר ל'בחדרי חרדים' כי הילד לא סבל כלל מסימפטומים ונבדק אך ורק כדי לא לסכן את באי החתונה.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד