ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
43 במצב קשה

לקראת קטסטרופה? עלייה מדאיגה בתחלואה

מספר החולים ממשיך לזנק והגיע הבוקר ל-4,716 חולים מאובחנים • מניין הנפטרים כתוצאה מהנגיף נשאר על 305 • בסה"כ מאושפזים בבתי החולים 43 חולים במצב קשה - 28 מתוכם זקוקים למכונת הנשמה

לקראת קטסטרופה? עלייה מדאיגה בתחלואה
אבחון לנגיף קורונה במעבדה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

53 חולים חדשים אובחנו מאז אמש, כך מדווח הבוקר (ראשון) משרד הבריאות. על פי הנתונים המעודכנים, מספר החולים ממשיך לזנק והגיע הבוקר ל-4,716 חולים מאובחנים, בכך עלה מספר החולים הכולל ל-20,686, מתוכם החלימו עד כה 6,021. מניין הנפטרים כתוצאה מהנגיף נשאר על 305, לאחר שבמהלך סוף השבוע נפטרו שני חולים נוספים, אולם טרם ברור האם מדובר בחולים שנדבקו בגל התחלואה הנוכחי.

מספר החולים המונשמים ממשיך להישאר יציב. 28 חולים הנזקקים למכונת הנשמה מאושפזים כעת בבתי החולים, מתוך 43 במצב קשה. שלושה חולים במצב קשה נוספו מאז אמש.

אמש (מוצ"ש) דווח ב'בחדרי חרדים' כי מלמד ושני תלמידים נוספים בחיידר 'עטרת שלמה' בבני ברק אובחנו כחולים בנגיף. ביום שישי דיווחנו כי החיידר כולו נסגר עד לתאריך ט' תמוז בעקבות ריבוי מקרי התחלואה במוסד.

על פי נתוני משרד החינוך, 714 חולים קיימים במוסדות הלימוד ו-215 מוסדות נסגרו בעקבות הידבקות של אחד התלמידים או אנשי הצוות. 21,555 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי, זאת כחלק מתורת ההפעלה של מערכת החינוך, לפיה במקום בו נמצאת תחלואה המוסד החינוכי נסגר והתלמידים והצוות החינוכי נכנסים לבידוד עד לתום הבדיקות האפידמיולוגיות.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה להתפרצות המחודש של נגיף הקורונה ואמר: "הראו לי תחזיות שונות של גופים שונים וכל התחזיות הן קשות. אנחנו חייבים לשטח את העקומה עכשיו. אם לא נשנה במיידי את ההתנהגות שלנו, אנחנו נביא על עצמנו את השבת הסגרים. אף אחד מאיתנו לא רוצה בזה".

"השבוע קיימתי התייעצויות בעניין העליה התלולה בתחלואה של הקורונה. הבוקר ביקשתי לכנס ישיבה של כל המנכ"לים של המשרדים הרלוונטיים עם ראש המל"ל וגם עם מומחים שונים שנתנו את הערכות שלהם", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה פנה לאזרחים, "אני מבקש מכם לחבוש מסכות ולשמור על מרחק. אנחנו עושים כל מאמץ להביא חיסון. נקיים מירוץ מבורך ואנחנו מקוויים שמישהו יצליח, אבל עד אז אין לנו ברירה אלא לשמור הכללים".

 

 

קורונה בנימין נתניהו משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד