י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
איווט ליברמן חוגג

הפרויקטור נגד מתווה השר דרעי לתלמידי חו"ל: "למנוע תבערה"

האם תלמידי הישיבות תושבי חו"ל הלומדים בישראל יוכלו לשוב לזמן אלול? בשלב זה לא ברור. שכן לאחר שהשר דרעי השיג מתווה שיאשר את כניסתם ארצה, הפרויקטור פרופ' גמזו לא מתחייב שיאשר זאת: "החלטה התקבלה לפני שנכנסתי לתפקיד" | איווט ליברמן כבר חוגג על זה

הפרויקטור נגד מתווה השר דרעי לתלמידי חו"ל: "למנוע תבערה"
בחורי ישיבה בנתב"ג צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לאחר שיו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי גיבש מתווה שיאפשר את כניסתם של תלמידי חו"ל ללמוד בישראל לקראת חודש אלול, הפרויקטור פרופ' רוני גמזו יוצא נגד ההחלטה וטוען כי הוא שוקל למנוע את כניסתם של בחורי חוץ לארץ לקראת חודש אלול.

בראיון שהעניק ל'חדשות 12' התייחס פרופסור גמזו להחלטה שהתקבלה להכניס את בחורי הישיבה לישראל ואמר: "זאת החלטה שהתקבלה לפני שנכנסתי לתפקיד, זה לא משהו שנותן לי ביטחון מלא שזה יתקיים. אני עוד לא סגור סופית מה ההוראות הנוספות שאנחנו צריך לתת, צריכים לעשות כאן מעשה חכם למנוע כאן תעברה נוספת".

גמזו התייחס גם לנושא בתי הכנסת ואמר כי בקרוב צריכה להתקבל החלטה בשולחן עגול לקראת הימים הנוראים, כדי לאפשר תפילות לקראת ראש השנה ויום כיפור כאשר הנושא צפוי לעלות בדיון בקבינט הקורונה ביום שני.

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן השתמש בדברים כדי להסית כנגד החרדים, ואמר: "תקשיבו לפרופ' גמזו, אסור לאפשר כניסתם לארץ של 16,000 תלמידי ישיבה מחו"ל לישראל", לטענתו; "הכנסתם ארצה היא לקיחת סיכון מיותר שיעלה את התחלואה. אסור לקבל החלטות בגלל שיקולים פוליטיים וכניעה של ביבי וגנץ למפלגות החרדיות".

כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי בפעילות שר הפנים דרעי מול שר הבריאות, יולי אדלשטיין הוחלט כי תאושר כניסת בחורי ישיבות בני חו"ל שיחלו לימודיהם בשנת הלימודים הקרובה בכפוף להנחיות משרד הבריאות.

האישור הגיע לאחר שיו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, נכנס לנושא. הוא הקים צוות שמאגד את כל המוסדות, הישיבות והסמינרים, לבני חו"ל, בארץ בראשותו של הרב נחמיה מינלביץ'. הצוות החל לפעול בצורה קדחתנית מול שר הפנים אריה דרעי. לאחר דיונים מקצועיים עם המל"ל, משרד הבריאות, משרד החוץ ורשות האוכלוסין וההגירה אושר מתווה לפיו תאושר כניסת בחורי ישיבות מחו"ל לבידוד קבוצתי של עד שישה תלמידים במתחם ובכפוף לעמידה בדרישות הבידוד כפי שקבע משרד הבריאות.

האישור הנ"ל התייחס לתלמידי ישיבות, תלמידי מסע, תלמידות אולפנא, תלמידות סמינריונים, תלמידי נעל"ה, תלמידי בתי ספר תיכוניים ותלמידי מכינות.

עוד נקבע בהחלטה כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות, האחריות המלאה על שמירת ההנחיות של הבידוד מוטלת על ראש המוסד הלימודי. החלטה זו מתווספת לרשימת החלטות שמטרתן להקל על מדיניות הכניסה לישראל בתקופה זו ואשר עיקריה מפורסמים באתר רשות האוכלוסין וההגירה.

שר הפנים, אריה דרעי אמר אז: "אנו עושים מאמצים גדולים לשמור על שגרה תחת מגבלות הקורונה וכל החלטה שמתקבלת, נעשית לאחר דיונים רבים, בכובד ראש מתוך רצון לאפשר חיי שגרה לצד שמירה על הנחיות קפדניות של משרד הבריאות". לדבריו: "חשוב לנו לנהוג בזהירות רבה כדי למנוע את התפשטות הנגיף, לצד רצון לאפשר חיים נורמליים".

רוני גמזו תלמידי ישיבה תלמידי חול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד