כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נפגש עם השר שנדבק

לאחר שנכח בהפגנה הערב: מפקד המחוז ייכנס לבידוד

לאחר שבמהלך השבוע שעבר קיים פגישה עם השר רפי פרץ שחלה בקורונה, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד ייכנס לבידוד. סגן מפקד מחוז ירושלים, תת ניצב אלי כזרי יחליף אותו בתפקידו • הערב עוד נכח ידיד בהפגנה מול מעון ראה"מ

לאחר שנכח בהפגנה הערב: מפקד המחוז ייכנס לבידוד
ניצב דורון ידיד לצד ניצב מוטי כהן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשטרה הודיעה הערב (מוצ"ש), כי מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, ייכנס לבידוד לאחר שבמהלך השבוע קיים פגישה עם השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ שחלה בקורונה. ההחלטה כי ידיד ייכנס לבידוד התקבלה לאחר התייעצות עם קצין הרפואה הראשי של המשטרה, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. מי שיחליף את ידיד בתפקידו בזמן היעדרו, הוא סגן מפקד מחוז ירושלים, תת ניצב אלי כזרי.

כניסתו לבידוד של ניצב דורון ידיד, מגיעה בתקופה מורכבת עבור מחוז ירושלים של המשטרה, כאשר מספר פעמים בשבוע מתקיימות הפגנות המוניות מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, הפגנות שמי שמפקד עליהן באופן ישיר הוא ידיד בעצמו שמשתדל להיות נוכח בהן באופן פיזי. גם הערב לפני שקיבל את ההודעה כי הוא נדרש לבידוד, נצפה מפקד המחוז בהפגנה מול המעון הרשמי.

לא פעם נשמעה ביקורת מימין ומשמאל כלפי ידיד על התנהלותו מול המפגינים. רק לפני מספר ימים נחשפו ב'כאן 11' הקלטות מתוך שיחה שקיים ידיד עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בנושא ההפגנות.

בשיחה נשמע אוחנה אומר שהוא מעוניין "לאתגר", כלשונו, את פסיקת בג"ץ ותוהה "אני לא מבין למה אנחנו לא אוסרים את הדבר הזה?" בניסיון לתת מענה לטענות של השר, מציין מפקד המחוז את העובדה שאנשיו נותנים הרבה מאוד דוחות בגין אי עטיית מסכה בהפגנות בבלפור, אף על פי שבהפגנות אחרות, לדבריו, המשטרה נמנעת מכך. השיחה של השר לביטחון הפנים עם מפקד המחוז חושפת עוד חלק במסע הלחצים של אוחנה על צמרת המשטרה. למשל, השר הביע את דרישתו שהמשטרה תפעל בניגוד לפסיקת בג"ץ, שקבע שההפגנות יכולות להתקיים בשכונת רחביה סמוך לבית ראש הממשלה, בשל הגדרתו של הבית כ"מעון רשמי".

השר אוחנה ציין בשיחה: "אני מבקש לאתגר את פסיקת בית המשפט. אני לא יודע להסביר לציבור מדוע אנחנו אוסרים על תפילה ומופעי תרבות, ולא אוסרים על הדבר הזה. הם משתלטים על המדרכות  עם שקי שינה, מזרנים ודוכנים שלמים. אל תשלימו עם זה". בהמשך השיחה, כשניצב דורון ידיד מנסה להסביר לשר שהמשטרה אוכפת עד כמה שניתן, אוחנה קטע אותו בנזיפה: "מפקד המחוז, ונדליזם זה לא רק ניפוץ חלונות - מה שהם עושים זה ונדליזם וזה לא דבר שאתה יכול להשלים איתו". 

כפי שדווח מוקדם יותר, יו"ר 'הבית היהודי' השר לעניני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ שנפגש עם ניצב דורון ידיד, עדכן הערב כי חלה בנגיף הקורונה. "עם צאת השבת התברר לצערי כי יצאתי חיובי לבדיקת קורונה שעשיתי ביום שישי", כתב השר פרץ. זאת לאחר שנכנס לבידוד ביום חמישי בעקבות מנכ"ל משרדו שנחשף לנגיף. 

קורונה בידוד ניצב דורון ידיד הסידרה מחוז ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד