י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יצאו בזול

העבירו מסרים למחבלים הכלואים בישראל והורחקו מלשכת עורכי הדין

בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין פסק כי שלושת עורכי הדין שהורשעו בהעברת מסרים למחבלי חמאס וג'יאהד אסלאמי הכלואים בישראל, יורחקו לשנתיים בלבד מלשכת עורכי הדין, זאת למרות שוועדת האתיקה ביקשה להרחיקם ל-10 שנים • ארגון עד כאן: "העונש לא מבטא את חומרת המעשים, יש להענישם במלוא חומרת הדין"

העבירו מסרים למחבלים הכלואים בישראל והורחקו מלשכת עורכי הדין
אסיר בכלא. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין בירושלים פסק לפני מספר ימים עונש הרחקה של שנתיים בלבד לשלושת עורכי הדין שהורשעו בהעברת מסרים לאסירים ביטחוניים תמורת תשלום. מדובר בעונש מקל, לאחר שוועדת האתיקה ביקשה להרחיקם מהלשכה ל-10 שנים. כעת, פונים ארגון 'עד כאן' לוועדת האתיקה בבקשה לערער על העונש הקל.

בית הדין דן בשאלה האם במעשי עורכי הדין יש 'קלון'. בהחלטה נכתב כי מעשיהם "נגועים בקלון ממשי ומשמעותי. הם הפרו ביודעין את נהלי שירות בתי הסוהר האוסרים על העברת מסרים משיקולים של שמירה על בטחון המדינה".

עוד נכתב, כי לא מדובר בכישלון חד פעמי, אלא בעבירה מתמשכת שנועדה לקדם את ארגוני הטרור שיצאו מחוץ לחוק. "המשיבים ניצלו את מעמדם ומקצועם על מנת להערים על החוק ולפגוע בביטחון המדינה".

עם זאת, כאמור החליט בית הדין להקל בעונשם של עורכי הדין, ולגזור עליהם עונש השעיה מהלשכה לשנתיים בלבד.

בארגון 'עד כאן', שהגיש את הבקשה להרחיק לצמיתות את עורכי הדין שהורשעו, הביעו תקווה כי ועדת האתיקה תערער על קולת העונש שנגזר. "מדובר בעונש שאינו קרוב לבטא את חומרת מעשיהם של עורכי הדין, שהעבירו ביודעין מסרים לאסירים ביטחוניים תמורת תשלום", אומרים בארגון.

עוד הוסיפו, כי "לא ייתכן שעורכי דין שהורשעו בהעברת הנחיות בין ארגוני המרצחים חמאס וג'יאהד אסלאמי לבין פעיליהם הכלואים בישראל, יוכלו לשוב ולשמש כעורכי דין ישראליים. כל בר דעת מבין שמדובר בעבירה חמורה של סיוע לטרור, קל וחומר כשמדובר בעורכי הדין האמורים להיות אמונים על החוק ומודעים לפרטיו.

"אנו קוראים לוועדת האתיקה לערער על קלות העונש, ולדרוש מבית הדין המשמעתי להעניש את עורכי הדין הסוררים במלוא חומרת הדין", אומרים בארגון 'עד כאן' ומוסיפים: "מקצוע עריכת הדין מצריך מינימום של ציות לחוק ולפרטיו, וודאי שלא סיוע לארגוני טרור הפועלים נגד מדינת ישראל".

ועדת האתיקה לשכת עורכי הדין אסירים ביטחוניים עד כאן עורכי דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד