י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שלושה אירועים בתוך כשעה

רגע לפני אסון: נערים חרדים חולצו בכינרת • צפו

שוטרי השיטור הימי שמורגלים לחלץ מטיילים שנקלעו למצוקה בחופי הכנרת, לא ציפו לכמות אירועים שכזו עם היציאה לחופשת בין הזמנים • במספר מקרים שונים, חולצו אתמול מטיילים באגם הכנרת רגע לפני שטבעו

רגע לפני אסון: נערים חרדים חולצו בכינרת • צפו
אחד הצעירים מחולץ על ידי השיטור הימי צילום: דוברות המשטרה

עם היציאה לחופשת בין הזמנים, אלפי מטיילים גודשים את חופי הכנרת, מה שמביא לא פעם את אנשי השיטור בימי בכנרת לחלץ רוחצים שנקלעו למצוקה.

אמש (שני), התקבלה הודעה במוקד המשטרה מאדם שציין, כי הוא נמצא הוא על החוף ומבחין בעשן המיתמר מתוך אגם הכנרת, ולטעמו מדובר באנשים שנמצאים במצוקה. עם קבלת ההודעה, הוזנקו שוטרי השיטור הימי לאזור שתואר ותוך דקות ספורות איתרו שני הגברים בשנות ה-30 לחייהם, כשהם חגורים בחגורות הצלה, במרחק של כ-2 ק"מ מקו החוף. הגברים סיפרו, כי אופנוע הים שלהם כבה ככל הנראה כתוצאה מתקלה. לדבריהם, הם היו ללא טלפונים ניידים או אמצעי תקשורת אחרים ולכן הדליקו לפיד עשן בכדי לסמן את מצוקתם.

בנוסף, טיפלו שוטרי השיטור הימי בשני אירועים דומים נוספים, בהם נפלו הרוכבים מאופנוע הים, כשהם חגורים בחגורות הצלה, אך עקב הגלים הגבוהים והרוח המערבית החזקה לא הצליחו לשוב לאופנוע אשר נסחף במהירות הרחק מהם.

בתוך כך, בשעות הערב המוקדמות לאחר טיפול בשלושה אירועי החילוץ השונים של רוכבי אופנוע ים על ידי שוטרי השיטור הימי, הבחינו השוטרים בסירת גומי במרחק של כ-3 ק"מ מקו החוף. השוטרים התקרבו בזהירות לסירה והבחינו בשלושה ילדים בגילאים שונים, שכלל לא חגורים בחגורות הצלה ואין ברשותם כל אמצעי תקשורת. בנוסף הבחינו השוטרים, כי הסירה הייתה מלאה במים ורק בדרך נס לא ארע אסון. הילדים חולצו לסירת השיטור הימי והובאו חזרה לחוף "שיקמים" בו שהו הוריהם.

במשטרה שבים ומדגישים, כי אין להיכנס לעומק המים עקב סכנת היסחפות. בנוסף, אין להכנס על גבי אמצעי ציפה כגון אבובים, סירות גומי או מזרני ים עקב סכנת היסחפות. במשטרה ממליצים בכל כניסה למים להשאיר בחוף חבר צופה עם טלפון למקרה של מצוקה ככלל, אומרים במשטרה בעקבות ריבוי המקרים, רצוי לא להיכנס למים לבד (בדגש על ילדים קטנים) אלא בלוויית אדם נוסף.

 

חילוץ בכנרת בין הזמנים שיטור ימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד