י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בסיור בחמ"ל פיקוד העורף

נתניהו על התקיפה בסוריה: "פגענו במשלחי החוליה"

בסיור מיוחד שקיים ראש הממשלה נתניהו בפיקוד העורף התייחס באופן חריג גם לפעילות צה"ל בגבול הצפוני ולמתיחות בגזרה עם חיזבאללה • בדבריו הזהיר את ארגון חיזבאללה ואמר כי "אני מציע לכולם לקחת בחשבון שאנו נגן על עצמנו" • במהלך הביקור הביע נתניהו את התרשמותו מפעילות פיקוד העורף ופעילותו לקטיעת שרשראות ההדבקה • צפו

נתניהו על התקיפה בסוריה: "פגענו במשלחי החוליה"
ראש הממשלה בסיור צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

לאחר תקיפת צה"ל הלילה בסוריה בתגובה לניסיון הפיגוע ברמת הגולן שלשום, ראש הממשלה נתניהו מתייחס באופן חריג לפעילות צה"ל בגבול הצפוני בצל המתיחות עם חיזבאללה. "פגענו בחוליית המחבלים, ועכשיו פגענו גם במשלחים", הצהיר ראש הממשלה והוסיף: "אנחנו נעשה מה שאנחנו צריכים כדי להגן על עצמנו. אני מציע לכולם, לרבות חיזבאללה, לקחת את זה בחשבון. אלה לא אמירות סרק, אלא אמירות עם משקל כבד של מדינת ישראל וצה"ל, כדאי שיתייחסו לזה ברצינות".

את הדברים אמר נתניהו במהלך סיור במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. נתניהו קיים דיון הערכת מצב עם שר הביטחון בני גנץ, השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשה"ב מיכאל ביטון, ראש המל"ל מאיר בן-שבת, ראש הסגל בלשכת רה"מ אשר חיון, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף האלוף אורי גורדין, מנכ"ל משהב"ט אלוף (במיל') אמיר אשל ובכירים נוספים.

כזכור, חיל האוויר תקף הלילה (שני) מטרות של צבא סוריה בדרום המדינה, 24 שעות לאחר ניסיון הפיגוע של חוליית מחבלים בגבול רמת הגולן. דובר צה"ל מסר כי התקיפה בוצעה בתגובה להנחת המטענים אמש. המטרות שהותקפו כוללות עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה.

דובר צה"ל מסר כי "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, וימשיך לפעול בנחישות נגד כל פגיעה בריבונות מדינת ישראל". מוקדם יותר אתמול חשף  צה"ל תיעוד מזירת האירוע בו חוסלו במהלך הלילה ארבעה מחבלים שהתכוונו להניח מטענים על גדר הגבול במטרה לפגוע בחיילי צה"ל. במהלך סיור שקיימו כוחות צה"ל באזור, נמצאו נשק וכן תיק ובתוכו מספר מטענים שהיו מוכנים להפעלה נגד כוח צה״ל, במרחק 25 מטרים מגדר המערכת בשטח ישראל.

במהלך הסיור בבסיס פיקוד העורף התייחס נתניהו להתמודדות עם העלייה בתחלואה. "רמת התחלואה היא גבוהה, אנחנו חייבים להוריד אותה, ואנחנו נוריד אותה במאמצים משותפים", אמר נתניהו. "נגיע למצב שאנחנו יכולים לאתר נדבקים ולמנוע את המשך התחלואה, זה היעד. יש פה תאריכים, יש פה יעדים ויש פה אנשים מצוינים. גם המפקדים וגם חיילי המילואים וחיילות המילואים. מאמץ גדול, מאמץ מרשים, מאמץ טוב"

ראש הממשלה הוסיף: "סיימתי עכשיו סיור יחד עם שר הביטחון בפיקוד העורף. התרשמתי עמוקות ממפעל תעשייתי שמוקם פה לקטיעת שרשרת ההדבקה. יש פה מאמצים גדולים, תיאום מלא גם עם משרד הבריאות וכמובן גם עם פרויקטור הקורונה הלאומי פרופ' גמזו. עובדים יחד עם ראשי הערים, עובדים בתיאום, ומנסים לייצר דבר שלדעתי לא קיים בעולם - זה יכולת של קטיעה ברמה גבוהה מאוד, בהיקפים גדולים מאוד".

 

 

 

סוריה ראש הממשלה תקיפה בסוריה פיקוד העורף קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד