י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לקראת סגר

מדאיג; שיא של כל הזמנים: למעלה מ-3,000 חולים אובחנו ביממה

זינוק דרמטי: השיא במספר הנדבקים היומי נשבר שוב כאשר על פי הנתונים המתפרסמים הבוקר חלה עליה של כ-3,074 נדבקים חדשים מאומתים ביממה האחרונה • במקביל, מספר המונשמים ממשיך להישאר יציב • קבינט הקורונה צפוי להתכנס כבר בשעות הקרובות ולדון בעליה המדאיגה 

מדאיג; שיא של כל הזמנים: למעלה מ-3,000 חולים אובחנו ביממה
בדיקת קורונה בישיבת פוניבז' צילום: שוקי לרר

שעות לפני ישיבת הקבינט שתכריע את המגבלות שיוטלו על הערים האדומות, מספר החולים בגל השני של נגיף הקורונה בישראל מזנק באופן דרמטי: 3,074 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת ההתפרצות הנגיף בארץ ל-122,539 כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (חמישי). על פי הנתונים, אמש בוצעו 34,131 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר, על 23,698. מספר המונשמים ממשיך להישאר יציב ועומד כעת על 118 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 418 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עומד על 963. 97,872 חולים החלימו עד כה מהנגיף.

על פי נתוני מרכז המידע והידע של אגף המודיעין בצה"ל, בעיר בני ברק קיימים נכון לחצות 1,155 חולים פעילים, כאשר רק בשבוע האחרון אובחנו בעיר 689 חולים חדשים. בעיר ירושלים 2,960 חולים פעילים, מתוכם 1,467 אובחנו בשבוע האחרון.

בביתר עילית ישנם נכון לאמש בחצות 250 חולים פעילים, 139 מהם בשבעת הימים האחרונים. העיר בית שמש עם 443 חולים פעילים, כאשר 295 חולים נוספו במהלך השבוע האחרון. העיר מודיעין עילית עם 631 חולים פעילים נכון לאמש בחצות. בשבוע אובחנו ברחבי העיר 385 חדשים. באשדוד, שכמה משכונותיה החרדיות היו תחת הגבלות, אובחנו 957 חולים פעילים, 491 חולים רק במהלך שבעת הימים האחרונים.

קבינט הקורונה צפוי להתכנס בהמשך היום ולדון בעליה החמורה במספר החולים ובזינוק החד בתחלואה. בנוסף צפויים השרים להכריע האם הערים בני ברק, נצרת ואלעד, בהן קיימת תחלואה גבוהה יותר, תצטרפנה לרשימת 'הערים האדומות'.

בכירים במערכת הבריאות התייחסו לזינוק החמור בתחלואה ואומרים כי "זהו בוקר מורכב. נבצע בשעות הקרובות הערכת מצב מחודשת כדי לבחון אם העלייה הנוספת היא בכל הארץ או במוקדים החרדיים והערביים. אם נגיע למסקנה שהעלייה מגיעה מהאוכלוסייה הכללית לא יהיה מנוס מהגבלות נרחבות ולא יהיה טעם בהפעלת הרמזור".

גורם בכיר נוסף מזהיר אף הוא כי לדעתו "תוכנית הרמזור הייתה רלוונטית לפני חודש, עכשיו אין מנוס מסגר מיידי".

קורונה סגר משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד