כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עומדים בפני שוקת שבורה

ח"כ פינדרוס לנתניהו: "לדאוג מיידית למענק חג בערים האדומות"

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס שיגר מכתב לראש הממשלה נתניהו בו הוא דורש מימנו לפצות את ההורים תושבי הערים האדומות שפרנסתם נפגעה בגלל סגירת מערכות החינוך.  "פגיעה אנושה בפרנסתן של עשרות אלפי משפחות בתקופה עתירת הוצאות - חודש החגים"

ח"כ פינדרוס לנתניהו: "לדאוג מיידית למענק חג בערים האדומות"
פינדרוס על רקע המכתב צילום: פלאש90

הוראת הממשלה על סגירת מערכת החינוך בערים האדומות, פוגעת פגיעה כלכלית קשה בכיסן של אלפי משפחות חרדיות. ההורים נאלצים להישאר בבית עם הילדים, להפסיד ימי עבודה על חשבונם. בנוסף, עובדים חרדים רבים עומדים בפני סכנת פיטורים, כאשר המעסיק מנסה למצוא עובדים חדשים, אחרי שפעם אחר פעם הם מנועים מלהגיע לעבודה בגלל ההחלטות הסלקטיביות על סגרים בערים החרדיות.

מי שהרים את הכפפה הוא יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס, שפנה הבוקר (רביעי) במכתב בהול לראש הממשלה ושרי קבינט הקורונה בדרישה לפיצוי להורים, עובדים ובעלי עסקים שניזוקים מהסגר וכן להורות למוסדות החינוך הסגורים שלא לגבות כסף מההורים.

"ביום שלישי ה-8 לחודש אישרה ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל את המלצות משרד הבריאות ומנהל "מגן ישראל" פרופ' רוני גמזו, להטיל סגר לילי על אזורים בעלי תחלואה גבוהה וסגירת מוסדות החינוך בהם, למעט החינוך המיוחד, למשך שבוע עד ל15/9", כותב פינדרוס במכתבו.

"ההחלטה גורמת לפגיעה אנושה בפרנסתן של עשרות אלפי משפחות בתקופה עתירת הוצאות – חודש החגים. ראשית, בעקבות סגירת מערכת החינוך בכל הגילאים אלפי הורים נאלצים לתמרן בין הישארות בבית עם ילדיהם לבין יציאה לעבודה, כך שלפחות אחד מבני הזוג נותר בבית מחוסר עבודה. יתרה על כך, בהיעדר הנחיות מפורשות, מוסדות הלימוד ומעונות היום ממשיכים בגביית תשלומים על השבוע בו הם סגורים, וכך ההורים גם לוקים וגם משלמים".

עוד הוסיף פינדרוס במכתב ששיגר בין היתר כאמור לראש הממשלה, כי "מלבד הנזקים הישירים בהפסד ימי עבודה, הורים רבים נמצאים בפני סכנת פיטורין, בפרט הורים מאזורים עליהם מוטלים שוב ושוב הגבלות. כך למשל, בעל עסק המעסיק עובדים מהעיר ביתר עילית, שזו הפעם השלישית המוטלות עליה הגבלות או מהעיר בני ברק, שלה זו הפעם השנייה, ינסה להחליף את העובדים מערים המוגבלות בעובדים מערים לא מוגבלות ולא להסתבך בהישארות עובדים בבית בכל פעם שמדד התחלואה בביתר עילית, בני ברק וכדומה מטפס. בנוסף, הטלת העוצר משעות הערב גורמת לפגיעה חמורה בעסקים באזורים המוגבלים".

לסיום מדגיש פינדרוס, כי "אי אפשר להכריח עשרות אלפי בני אדם שלא להתפרנס מבלי לדאוג להם לרשת ביטחון חלופית, בפרט בערב חודש החגים. אני דורש לדאוג מיידית למענק חג שיועבר עוד לפני ראש השנה לכל אדם עובד שפרנסתו נפגעה באזורים שמערכת החינוך נסגרה; הטלת איסור על מערכת החינוך, כולל מעונות, על גביית תשלומים מההורים; פיצוי לעסקים באוזרים המוגבלים ואיסור על פיטורי עובדים מאזורים מוגבלים".

קורונה יצחק פינדרוס בנימין נתניהו סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד