כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מי ימלא את מקומו?

ליצמן מבהיר לאחר ההתפטרות: "כבר לא אהיה שר"

סיבת התפטרותו של ליצמן, עודנה במחלוקת בין העיתונאים והפרשנים השונים שלא סגורים על כך כי העילה היא נטו הסגר שהוטל על החרדים והגבלת בתי הכנסת. בינתיים מבהיר השר כי לא ישוב עוד לתפקיד שר. ומי ימלא את מקומו כשר השיכון?

ליצמן מבהיר לאחר ההתפטרות: "כבר לא אהיה שר"
יעקב ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר התפטרותו שר השיכון היוצא יעקב ליצמן מבהיר כי הוא לא צפוי לחזור לתפקיד שר, כשלא ברור לאן שואף ליצמן לעתידו הפוליטי ומי יחליף אותו.

על פי הדיווח של יאיר שרקי אמש (ראשון) ב'חדשות 12', השר ליצמן אמר אתמול למקורביו: "אני כבר לא יהיה שר יותר. לא יהיה יותר התואר 'השר יעקב ליצמן'". כשהוא דוחה את הדיווחים כי הוא צפוי לחזור בהמשך לתפקידו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשלב הראשון צפוי אחד משרי הממשלה, ככל הנראה השר יואב גלנט להחזיק בתפקיד שר השיכון בנוסף לתיק החינוך שנמצא בידו, וזה כאשר השר בפועל יהיה מוטי בבצ'יק, כיום יועץ השר ליצמן שישמש כרמ"ט שר השיכון.

במקרה והסאגה תימשך ולא ניגרר לבחירות בתקופה הקרובה, תמנה הממשלה שר שיכון קבוע, כשגם השמות אליהו חסיד או יעקב טסלר עולים כאפשרות למלא את מקומו של ליצמן. שצפוי לשוב לכנסת בעוד כ-30 שעות, לאחר כניסת ההתפטרות לתוקף, ככל הנראה כחבר כנסת מן המניין.

מי שישלם את מחיר ההתפטרות הוא סגן יו"ר הכנסת ח"כ אליהו ברוכי שנכנס במסגרת החוק הנורבגי, לאחר שהשר ליצמן התפטר בשבילו מהכנסת, אלא שהחוק הנ"ל קובע כי כאשר הוא מתפטר מהממשלה, השר שב לכנסת במקום הח"כ שבעבורו התפטר מהכנסת.

בינתיים המון תהיות עלו אמש סביב עילת התפטרותו, שהערכה הגוברת היתה כי מה שהוביל להתפטרותו היא לא סאגת בתי הכנסת או הסגר אותו הוא ביקר אלא סיבות אחרות, כמו למשל כתב האישום המתקרב שלטענת כמה עיתונאים היה שיקול מרכזי בהחלטתו, וכן פעילותו הענפה של חבר הכנסת אליהו חסיד, שעושה חייל בתפקידו ומאז החל הח"כ הגוראי החדש לפרוח, החל ליצמן לבקר יותר בכנסת מאשר בעבר.

יעקב ליצמן אליהו חסיד שר השיכון התפטרות ליצמן מהממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד