י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שכתוב ההיסטוריה גרסת איראן

חמינאי מצא מי אשם במלחמת איראן עיראק בשנות השמונים

מנהיג המהפכה האיסלאמית האייתולה עלי חמינאי מאשים את איחוד האמירויות בשיתוף פעולה עם סדאם חוסיין במלחמה בין עיראק לאיראן בשנות ה-80 

חמינאי מצא מי אשם במלחמת איראן עיראק בשנות השמונים
האייתולה עלי חמינאי צילום: מתוך הטוויטר שלו

המנהיג מאשים: האייתולה עלי חמינאי אמר בהתייחסו לפרסום מסמכים בין ארצות הברית לסדאם חוסיין לפני תחילת המלחמה בין עיראק לאיראן בשנות השמונים, כי: "במהלך שנות המלחמה נמשך סיוע צבאי ומודיעיני וכלכלי למשטר הבעת' העיראקי מהמערב והמזרח דרך איחוד האמירויות הערביות, כווית, ערב הסעודית ודרכים אחרות".

בנוסף, האשים מנהיג המהפכה האיסלאמית, כי 'גורמים עויינים' עודדו את סדאם חוסיין לתקוף את איראן. מעל מיליון חיילים ואזרחים משני הצדדים נהרגו, אך לא היה שום ניצחון לאף אחד מהצדדים.

הוא תיאר את "סדאם השאפתני ככלי היחיד שהיה בידי המעצמות הגדולות, במיוחד ארצות הברית, הם הסיתו את סדאם לתקוף את איראן במטרה להפיל את המשטר ואת המהפכה האסלאמית".

לאחר שהסביר כיצד החלה המלחמה בת 8 השנים, מ-1980 עד 1988, אמר חמינאי כי "הגורמים והנקודות החשובות של ההגנה העזה, הביאו לניצחון של האומה האיראנית נגד האויבים".

מנהיג המהפכה חמינאי גם הביע את צערו על מותם של כ-150 בני אדם מנגיף הקורונה אתמול (שני), מספר יומי של מתים באיראן על פי דיווחים בתקשורת העולמית, וקרא לעם האיראני לציית באופן מלא אחר הוראות הבריאות.

עלי חמינאי איחוד האמירויות איראן מלחמת עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד