כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המונים השתתפו בהלוויה

דרמה במג'דל שמס: גופת שייח שמת מקורונה נחטפה מביה"ח • צפו

המשטרה חוקרת כיצד הצליחו תושבי היישוב מג'דל שמס לחטוף גופה של איש דת מבית החולים זיו בצפת | היום התקיימה הלווייתו של השייח בהשתתפות אלפים בניגוד להנחיות, למרות שהיישוב תחת סגר בעקבות מצב התחלואה

דרמה במג'דל שמס: גופת שייח שמת מקורונה נחטפה מביה"ח • צפו
גופת השייח מחוץ לביה"ח צילום: רשתות חברתיות

מאות מתושבי היישוב הדרוזי מ'גדל שמס, הנמצא תחת סגר בעקבות מצב התחלואה הגבוה, צבאו אמש (ליל שבת) על בית החולים זיו בצפת לאחר שאיש הדת השייח אבו זאין אלדין חסן חלבי הלך לעולמו כתוצאה מנגיף הקורונה. התושבים דרשו את שחרור הגופה במטרה לקיים הלוויה על פי המסורת הדרוזית.

בתיעוד ממצלמות האבטחה של בית החולים זיו, נראים התושבים הדרוזים דופקים בעוצמה על דלתות המרכז הרפואי וקוראים קריאות בדישה לשחרר את גופתו של השייח. לאחר שדרישותיהם לא נענו, פרצו התושבים לחדר הקירור ועל פי החשד חטפו את הגופה ונמלטו מהמקום.

במשטרה חוקרים כיצד הצליחו התושבים לחטוף את גופתו של השייח, למרות כוחות המשטרה הגדולים הכוללים צוותי יס"מ שהיו באזור ככל הנראה בעקבות מידע מודיעיני על אפשרות שהגופה תיחטף. בעקבות האירועים, מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא הורה על הקמת צוות בדיקה במטרה לבחון את התנהלות כוחות המשטרה במקום.

היום התקיימה הלוויית של השייח בהשתתפות כמה אלפים מתושבי היישוב מג'דל שמס שכאמור נמצא תחת סגר. 

מהמרכז הרפואי זיו נמסר בנוגע לאירוע: "המרכז הרפואי זיו משתתף בצער המשפחה והעדה הדרוזית עם פטירתו של השייח אבו זינאלדין חסן חלבי".

"אנחנו מברכים על החלטת משטרת ישראל לתחקר את אירוע לקיחת הגופה על ידי ההמון, למרות תגבור המרכז הרפואי בכוחות שיטור ויס"מ ונשתף פעולה לשם הפקת לקחים כנדרש", הוסיפו בבית החולים.

שייח דרוזים מג'דל שמס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד