כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
בתום חצי שנה של נתק

הרשות הפלסטינית: נחזיר את התיאום הביטחוני עם ישראל

בתום חצי שנה, הודיעה היום הרשות הפלסטינית על החזרת התיאום הביטחוני מול ישראל | שיתוף הפעולה בין הצדדים הגיע לכדי פיצוץ בעקבות ההצהרה על תכנית המאה וסיפוח השטחים 

הרשות הפלסטינית: נחזיר את התיאום הביטחוני עם ישראל
בנימין נתניהו ומחמוד עבאס (אבו מאזן) צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הרשות הפלסטינית הודיע הערב (שלישי) באופן מפתיע, כי החליטה להחזיר את השיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל לקדמותו, זאת בתום חצי שנה שבה בין הצדדים היה כמעט נתק מוחלט. יש לציין, שלמרות ההצהרות, מתחת לפני השטח התקיימו מגעים בין דרגים נמוכים במטרה לסכל אירועי טרור.

הנתק בין ישראל לרשות הפלסטינית התרחש על רקע ההכרזה על עסקת המאה, שנכון לעכשיו טרם יצאה אל הפועל. כעת, עם היבחרו של ג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית, הסיכוי שתכנית סיפוח כזאת או אחרת תתממש, ירד באופן משמעותי, מה שדחק בפלסטינים להשיב את שיתוף הפעולה הביטחוני.

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח, הוא שהודיע על החלטת הרשות. "על רקע המגעים שקיים אבו מאזן בעניין מחויבות ישראל להסכמים החתומים עמנו, ובהסתמך על המסרים הרשמיים הכתובים שקיבלנו שמוכיחים את מחויבות ישראל לכך, יחודשו היחסים עם ישראל כפי שהיו", אמר היום.

ההתקדמות במגעים בין הצדדים, הגיעה דווקא מצידם של גורמים ברשות, שפנו בימים האחרונים למתאם פעולות הממשלה בשטחים. ברשות הגישו שאילתה ,האם ישראל עדיין מחויבת להסכמים הקודמים. היום השיבה ישראל במכתב רשמי כי היא אכן מחויבת, מה שהוביל לפריצת דרך ולהודעת הרשות הפלסטינית חידוש שיתוף הפעולה.

 

שיתוף פעולה הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד