כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מיוחס להיטלר

'שבתאי' מת וגופתו תוצג במקום מיוחד ברוסיה

"שבתאי" - התנין שככל הנראה היה שייך לצורר הנאצי אדולף היטלר ימ"ש - מת לפני מספר חודשים וכעת פורסם כי גופתו שומרה והיא תוצג במקום מיוחד ברוסיה

'שבתאי' מת וגופתו תוצג במקום מיוחד ברוסיה
גרפיטי של היטלר באומן צילום: מתוך טוויטר

תנין שעל פי השמועות היה שייך לאדולף היטלר ימ"ש מת השנה בגן החיות במוסקבה ויוצג לצופים במקום מיוחד ברוסיה. התנין הגיע למוסקבה לאחר מלחמת העולם השנייה.

התנין בן ה-84 שנים נמצא על ידי חיילים בריטים בברלין לאחר מלחמת העולם השנייה והועבר לצבא האדום. התנין נקרא על שם כוכב הלכת 'שבתאי' נלקח לבירת ברית המועצות בשנת 1946 והפך לסמל של גן החיות במוסקבה במשך דורות.

עור החיה נתרם למוזיאון דרווין בעיר ואחרי עבודת שימור, הזוחל יוצג בחגיגות ראש השנה הלועזי כאשר יהיו הקלות במגבלות הקורונה. התנין היה אטרקציה לפני המלחמה בגן החיות של ברלין בגרמניה הנאצית, ועל פי דיווחים מגרמניה, התנין היה באוסף חיות המחמד האישי של היטלר, כך סיפר הסופר הרוסי המפורסם בוריס אקונין.

דמיטרי וסילייב, וטרינר בגן החיות במוסקבה, אמר כי אין ספק שהיטלר העריץ את התנין. שבתאי מת במאי, זמן קצר לאחר יום השנה ה-75 לתבוסתו של היטלר. התנין נולד בטבע במיסיסיפי ארצות הברית בשנת 1936, הוא נתפס ונשלח לגן החיות של ברלין.

לגבי מקום הימצאו של שבתאי לאחר הפצצת ברלין בנובמבר 1943 יש מספר גרסאות. בסופו של דבר הוא נמצא על ידי חיילים בריטים שלוש שנים לאחר מכן. תיאוריה אחת היא שהוא 'התחבא במרתפים, בפינות חשוכות ובביוב', ותאוריה אחרת שהוא היה במקום מסתור של נאצי בכיר.

בדיווחים בתחילת בשנות התשעים, שבתאי היה עד להתמוטטות ברית המועצות ובדיווחים נאמר כי היו לו 'דמעות בעיניים' כאשר טנקים ירו ליד הפרלמנט הרוסי הסמוך לגן החיות מכיוון שזה 'הזכיר לו את הפצצת ברלין'.

תנין רוסיה אדולף היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד