כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עכשיו זה רשמי

ועדת גולדברג אישרה את מועמדותו של קובי שבתאי למפכ"ל

אחרי תקופה ארוכה בה לא היה מפכ"ל משטרה בפועל, לפני זמן קצר מודיעה ועדת גולדברג לשר לביטחון פנים כי מועמדותו של קובי שבתאי למפכ"ל אושרה בוועדה | הוועדה אישרה גם את המועמדת פרי לנציבת שב"ס | כעת, צפוי המינוי לעמוד מול עתירות שככל הנראה יוגשו לבג"ץ

ועדת גולדברג אישרה את מועמדותו של קובי שבתאי למפכ"ל
אמיר אוחנה עם קובי שבתאי צילום: באדיבות המצלם

בתום שנתיים ללא מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל, ועדת גולדברג, הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, הודיעה להיום (רביעי) לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה כי החליטה לאשר את מינויו של ניצב קובי שבתאי לתפקיד מפכ"ל. בנוסף, אישרה הוועדה שת מינויה גונדר קטי פרי לתפקיד נציבת שירות בתי הסוהר.

ניצב קובי שבתאי הוא בן 56, נשוי ואב ל-3, אשר התגייס לפני כ-30 שנה למשטרת ישראל כלוחם בימ"מ לאחר שהשתחרר מצה"ל כמפקד פלוגה בחטיבת בצנחנים. מאז, שירת במגוון רחב של תפקידים ובהם מפקד תחנה ומפקד שני מרחבים בטרם מונה לתפקידו האחרון כמפקד משמר הגבול.

במהלך שירותו נפצע מספר פעמים במהלך פעילויות מבצעיות, לאחריהן קיבל את עיטור המופת בשנת 1995 ואת עיטור האומץ בשנת 2004. שבתאי בעל תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בחינוך.

"אני שמח שגם הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים מצאה את מועמדיי, ניצב קובי שבתאי לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל וגונדר קטי פרי לתפקיד נציבת בתי הסוהר, כראויים לראשות הארגונים הביטחוניים החשובים", אמר השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה.

"אביא באופן מיידי הצעת מחליטים לאישורה של הממשלה בדבר המינויים ואני מצפה מכלל חברי הממשלה לאשרם ללא דיחוי. לפתחו של המפכ"ל המיועד מונחות בעיות בוערות, קשות ודחופות לטיפול", הוסיף.

יצוין, כי מאז הודיע אוחנה על מינויו של שבתאי לתפקיד, נשלפו מספר פרשיות מעברו במטרה למנוע לסכל את המינוי. הפרשיות שעלו הוצגו בפני וועדת ועדת גולדברג שכאמור אישרה את המינוי. כעת, המינוי צפוי לעמוד מול עתירות שככל הנראה יוגשו לבג"ץ.

מועדת גולדברג נמסר כי הוועדה בראשותו השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, דנה בעניין מינויו של ניצב יעקב שבתאי לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל. "החלטת הוועדה שהתקבלה ברוב קולות היא כי אין פגם בטוהר המידות של המועמד, ולא בטוהר המידות שבשיקולי השר לביטחון הפנים למנותו", נמסר.

 

 

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שב"ס אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד