י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ניצל באורח נס"

דרישה: להשעות את השוטר שהטיח מפגין לרכב נוסע

הבוקר נשלחה פנייה רשמית למחלקה לחקירות שוטרים בדרישה להשעות באופן מיידי את השוטר שתועד מטיח מפגין לעבר רכב בכניסה לירושלים במהלך הפגנה על מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל | "בעוד בבלפור השוטרים היו די רגועים, בהפגנות הימין הם מוציאים את התסכול מאותם ימים"

דרישה: להשעות את השוטר שהטיח מפגין לרכב נוסע
שוטר מטיח מפגין ברכב נוסע צילום: ידידיה אפשטיין

התיעוד בו נראה שוטר מטיח מפגין לעבר רכב בכניסה לירושלים במהלך הפגנה שהתקיימה במקום במלאה על מותו של הנער אהוביה סנדק - ממשיך לעורר סערה. הבוקר (שישי) נשלחה פנייה רשמית למחלקה לחקירות שוטרים בדרישה להשעות באופן מיידי את השוטר.

במכתב ששיגרה המחלקה המשפטית של ארגון בצלמו, נכתב כי "מהתיעוד עולה בבירור כי שרק באורח נס, ניצל המפגין מדריסת רכב בעת שהושלך לכביש וכפסע היה בינו לבין המוות. בארגון הוסיפו כי "בסרטון נראה כי המפגין עומד ללא שגורם להפרעה כלשהיא, ואילו השוטר אחוז אמוק מטיח אותו בחוזקה לעבר הכביש".

מאות פעילי ימין הפגינו אמש (חמישי) בירושלים במחאה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל. במהלך הלילה שהפך לאלים במיוחד, נעצרו כ-20 מפגינים. החל משעות הערב ועד לשעות הקטנות של הלילה, פעלו כוחות משטרה רבים אל מול המחאות שהפכו להפרות סדר אלימות תוך יידוי אבנים וביצים לעבר השוטרים ותקיפתם במספר מקרים, גרימת נזק למספר ניידות משטרה כלי רכב אזרחיים ואוטובוסים ציבוריים, גרימת נזק לתשתיות הדרך, הבערת פחים וחסימת צירי התנועה.

עוד קודם שהמחאה הפכה לאלימה, תועד השוטר מטיח את הצעיר, מה שכמעט הסתיים באסון. "בתיעוד ניתן להבחין כי השוטר אינו מבצע כל פעולה שמקדמת מעצר או עיכוב אלא מטיח את המפגין לכביש תוך סיכון חייו ללא שום סיבה הגיונית הנראית לעין", נכתב בתלונה למח"ש, גם אם המפגין היה חשוד בביצוע עבירה כלשהיא הרי שאין במעשיו או בפעולותיו של השוטר שום סיבה הנראית לעין המצדיקה הטחה ברוטאלית לכביש".

"בשל האמור נבקשכם לפתוח לאלתר בחקירת המקרה ולהורות על פתיחה בחקירה כנגד השוטרים אשר פעלו באלימות ממנה עלול היה מפגין לקפד את חייו", נכתב בפנייה. מארגון בצלמו נמסר: "בעוד בבלפור השוטרים היו די רגועים, בהפגנות הימין הם מוציאים את התסכול מאותם ימים. שוב ושוב מראות קשים ביותר של אלימות עד כדי סיכון חיים. אנחנו דורשים ממח"ש להשעות מיידית את השוטר שסיכן חיי אדם ללא כל סיבה".

בצלמו אלימות שוטרים מחש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד