כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"עם יד כבדה בהרבה"

המשטרה נערכת לאכוף הסגר: "לא תראו שוטרים שייכנסו לפזר ילדים"

אלפי שוטרים צפויים להצטרף החל ממחר למבצע המשטרתי לאכיפת הסגר שיחל מחר ויימשך לכל הפחות 14 ימים | גורם במשטרה הבהיר: "שוטרים לא ייכנסו למוסדות החינוך החינוך ובתי הכנסת" | "באזור המרכז יהיו פחות מחסומים ביחס לצפון והדרום בניסיון למנוע פקקים"

המשטרה נערכת לאכוף הסגר: "לא תראו שוטרים שייכנסו לפזר ילדים"
אכיפת הסגר בירושלים צילום: Nati Shohat/FLASH90

במשטרה נערכים לאכוף את מגבלות הסגר שיחול מחר בחצות. "בסגר הזה נהיה עם יד כבדה בהרבה", אומר היום ראש מחלקת המבצעים של המשטרה, ניצב משנה ישי שלם. במשטרה צפויים לתגבר את הכוחות הסדירים ב-5,000 שוטרים.

לדברי שלם, "אגף התנועה עשה עבודה מקיפה והפיק לקחים בהסתמך על הסגרים הקודמים". הוא הבהיר כי המשטרה לא תבצע אכיפה על מי שיחרוג כמה עשרות מטרים מהמותר: "ניתן אזהרה ונוודא שהוא חוזר לביתו". יחד עם זאת הוא אמר כי המשטרה מתכוונת לאכוף את מגבלת האלף מטר.

באשר לאכיפת התקנות בבתי הכנסת ובמוסדות החינוך, מבהיר היום גורם במשטרה כי אין כוונה להכניס שוטרים אל תוך המוסדות ולפזרם. "לא תראו שוטרים שייכנסו לפזר ילדים במוסדות החינוך שיפעלו, כנראה גם לא בבתי הכנסת".

במשטרה צפויים לפרוס מחסומים בכבישים הבינעירוניים, בעיקר בשעות הלילה, בניסיון למנוע פקקים במהלך היום. כ-25 מחסומים ייפרסו ברחבי הארץ בהם יוצבו שוטרים שיאכפו את מגבלת התנועה. "כמות ההיתרים צומצמה באופן משמעותי, כך שנוכל יותר לפקח", אומרים במשטרה.

ניצב משנה ישי שלם אמר היום כי "באזור המרכז יהיו פחות מחסומים ביחס לצפון והדרום בניסיון למנוע פקקים. במהלך הלילה נרחיב את המחסומים בבינעירוני". "ככל שנראה התקהלויות או הפרות חריגות, נבצע אכיפה משמעותית", הוא הסיף.

לדבריו, "מי שאין לו מה לחפש מחוץ לבית, שישב בביתן עם המשפחה. מקווה שזה יקל על צירי התנועה". שלם הוסיף והבהיר כי "המשטרה תאכוף באופן שוויוני -בכל מקום שיהיו הפרות של ההגבלות".

בתוך כך, גורם במשטרה אומר כי לראשונה, חולי קורונה ומבודדים שיפרו בידוד, עשויים להיות מוזמנים לחקירה פלילית. על פי התקנות החדשות, כל חולה מאומת שהפר בידוד, יזומן לחקירה מייד כשיחלים. מנגד, מבודד שאינו חולה והפר בידוד, יקבל קנס מנהלי, אך במידה וייתפס בפעם השלישית הוא יזומן לחקירה. 

 

 

קורונה סגר אכיפה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד