כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עדכונים שוטפים

משפט נתניהו: ראה"מ התייצב וכפר באישומים

משפטו של רה"מ נתניהו: אחרי עיכוב קל בעקבות הסגר שהוטל, הבוקר נפתח דיון נוסף בבית המשפט המחוזי בי-ם | ראה"מ הגיע לאולם לצד הנאשמים הנוספים בתיק 4,000| לאחר שהצהיר בפני השופטים כי הוא כופר בכל האישומים, עזב נתניהו את בית המשפט | מתעדכן

נתניהו בביהמ"ש
נתניהו בביהמ"ש צילום: Reuven Kastro/POOL

ראש הממשלה נתניהו והנאשמים הנוספים בתיקי האלפים הגיעו הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים לדיון במשפט שהתחדש היום - לאחר עיכוב קל בעקבות הסגר שהגביל את פעילות בתי המשפט. הדיון שנפתח הבוקר הינו מענה לכתב האישום, אך יעסוק גם בשאלת האישור שנתן היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקריה בהתאם לחוק.

בפתח הדיון, ראש הממשלה הודיע בקולו לשופטים כי הוא כופר לחלוטין בכל האישומים שהוגשו נגדו. בנוסף, טוענים צוותי ההגנה כי לא ניתנו האישורים המתאימים לפתיחה בחקירה על ידי היועץ המשפטי לממשלה. בסביבת נתניהו גם דורשים לדחות את המשפט עד לאחר הבחירות, אך בקשתו צפויה ככל הנראה להידחות מאחר והפרקליטות מתנגדת לעניין.


נתניהו בביהמ"ש. צילום: ראובן קסטרו, פלאש 90, פול

בהמשך הדיון, אחרי שקיבל לידיו פתק מאחד הסנגורים, נתניהו עזב את אולם בית המשפט. "תודה רבה כבודכם", אמר נתניהו לנוכחים ועזב את הדיון. יש לציין כי מבחינה חוקית, ראש הממשלה אינו נדרש לשהות באולם בכל שלבי הדיון. עורכי דינו נשארו לייצגו.

"הלכה חבורת החוקרים וחקרה תיק בלי אישור כדין", התלונן פרקליטו של נתניהו, עורך דין בועז בן צור בפני השופטים, "התוצאה העגומה היא שמוגש כתב אישום בעקבות חקירה פרטיזאנית עצמאית לא מוסמכת של רשות חקירתית. על זה אנחנו מלינים". 

"אם נפתחה חקירה פלילית נגד רה"מ בלי אישור, זו הפרה חוקתית", המשיך בן צור. ראש ההרכב השופטת רבקה פלדמן פרידמן השיבה: "אדוני מתעלם מזה שיש מיזכר חתום בידי היועץ".


מפגינים מחוץ לביהמ"ש/ צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בסרטון מיוחד שפרסם אתמול, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני יודע שאתם מתכננים להגיע מחר לבית המשפט. אני יודע שאתם רוצים לחזק אותי מול התיקים התפורים והשקריים נגדי. אבל אנחנו בזמן של מוטציה מתפשטת בעולם, גם בארץ, ולכן למען בריאותכם אני מבקש מכם - אל תגיעו מחר".

"חוץ מזה", הוסיף נתניהו במסר לתומכיו, "כולם כבר רואים שמסע הצייד נגדי מתפורר, כולם מבינים שזהו ניסיון שקוף להפיל ראש ממשלה חזק מהימין ובכך להמליך ממשלת שמאל בראשות לפיד". רוה"מ הוסיף: "בגלל הרדיפה של הימין אנחנו ננצח עוד יותר בגדול".

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי בירושלים, השיב ראש הממשלה לכתב האישום נגדו באמצעות עורכי דינו. הדיון התקיים בראשות ראש ההרכב רבקה פרידמן פלדמן שאף החלימה מנגיף הקורונה.

כזכור, בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי, הגישה המדינה כתב אישום מתוקן נגד ראש הממשלה נתניהו ובני הזוג אלוביץ' בתיק 4,000. כתב האישום החדש מכיל 150 דרישות עבור ראש הממשלה ובני משפחתו לסיקור אוהד, ופניות הכוללות דרישות להטיב את הסיקור התקשורתי.

משפטו של בנימין נתניהו שאול אלוביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד