י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אלעד: היענות נמוכה בציבור הספרדי

פרסום ראשון: רשימת הערים החרדיות שישובו ביום ראשון ללימודים

כפי שפורסם אמש ב'בחדרי חרדים', לאחר לחץ מסיבי שהפעילו הנציגים החרדים, משרד הבריאות סידר את מתווה הרמזור כך שיתאפשר להפעיל את מוסדות החינוך גם בערים החרדיות. היום אנחנו מפרסמים את רשימת הערים החרדיות בהן יפתחו מוסדות הלימוד כבר ביום ראשון הקרוב

פרסום ראשון: רשימת הערים החרדיות שישובו ביום ראשון ללימודים
תלמוד תורה בבני ברק צילום: דוברות עריית בני ברק

פרסום ראשון: לאחר שאמש חשפנו כאן ב'בחדרי חרדים' כי משרד הבריאות משנה את חישוב הרמזור כך שיתאפשר לעוד ערים להיכנס להגדרת הערים הכתומות, מה שיאפשר פתיחת מוסדות בערים נוספות - כעת הרשימה המלאה מתפרסמת.

משרד הבריאות משנה את נוהל הרמזור; מסתמן: הלימודים יפתחו בבני ברק

היום (חמישי) פרסם משרד הבריאות את רשימת הערים הכתומות הבהירות, שנמצאות בשלב 7 במודל הרמזור בעלות למעלה מ 70% מתחסנים ומחלימים מעל גיל 50, ובהן יפתחו את מוסדות הלימודים במתוכנת שאושרה בקבינט הקורונה בשבוע שעבר.

ברשימה של הערים החרדיות שיפתחו החל מיום ראשון: בני ברק, אופקים, בית שמש, ביתר עילית, גבעת זאב, מודיעין עילית, קריית יערים, רכסים ושכונות בירושלים: רוממה, בית וגן, גבעת שאול, קריית משה, גילה הרובע היהודי ורמת שלמה.

הערים בהן מערכת החינוך תישאר סגורה: אלעד, תפרח, שכונות נחלת שמעון, פרדס כץ, קריית הרצוג ותל גיבורים, קריית הישיבה, קריית נדבורנא, רמת אהרון ושיכון א,ג,ד. בירושלים שכונות: רמות, נווה יעקב, בוכרים, גאולה, מקור ברוך, מאה שערים, והר נוף.

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' השינוי שנקבע בלחץ החרדים הביא לפתיחת החינוך בערים החרדיות. אם בתחילה קבע משרד הבריאות כי בערים אדומות (ציון 7.5 ברמזור) וכתומות (ציון 6 ברמזור) בתי הספר לא יפעלו, לאחר מכן בוצעה חלוקה לשני צבעי כתום כאשר מציון 6.5 שבהן יוכלו לפתוח את בתי הספר במידה ובעיר יהיו 70 אחוזי התחסנות.

אלא שגם חיתוך הרמזור החדש לא סייע לערים החרדיות וראשי המפלגות החרדיות המשיכו להפעיל לחץ לאשר מתווה כלשהו לערים החרדיות. השיא היה אמש (רביעי), כאשר יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר נעל את ישיבת הוועדה עם תחילתה וסירב לאשר את תקנות הממשלה.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד