כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"אירוע חמור ביותר"

הקצין שהכפיש את עמיתו - יעזוב את צה"ל

לאחר שקצין מצה"ל פרסם מכתב המטיל דופי במספר קצינים, הצבא ערך תחקור בנושא. מסקנות החקירה היו שההשמצות אינן נכונות והקצין הודח מצה"ל

הקצין שהכפיש את עמיתו - יעזוב את צה"ל
חיילי צה"ל צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בעקבות אירוע שבו כתב קצין בצה״ל מכתב המטיל דופי בהתנהגותם של קצינים אחרים בצבא, תיחקר סגן ראש המטה הכללי, אלוף אייל זמיר, את הנושא לעומק. מסקנות התחקיר הוצגו היום לרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי.

לפני מספר ימים פורסם ב'חדשות 12' כי לפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, ולמפקד המשטרה הצבאית החוקרת, נשלח מכתב אנונימי המכיל מידע מכפיש נגד קצין בדרגת תת-אלוף שמועמד לקידום לתפקיד אלוף. על פי הדיווח, החשד היה שאת המכתב שלח קצין בכיר, שמתמודד אף הוא על אותו תפקיד.

מהתחקיר שביצע סגן הרמטכ"ל עולה כי הטענות ביחס לקצינים לא היו ולא נבראו וכי מדובר בקצינים מצטיינים ומסורים מהמעלה הראשונה. הקצין שכתב את המכתב נקרא לבירור על ידי סגן הרמטכ״ל, במהלכו הבהיר כי כוונתו הייתה שהנושא יטופל בתוך צה״ל, הכיר בטעותו והתנצל על מעשיו.

"הרמטכ״ל רואה בכתיבת המכתב, הכולל קביעת עובדות נטולות ביסוס, אירוע חמור ביותר", נמסר מדובר צה"ל. הרמטכ״ל קבע כי המשרתים בצה״ל נדרשים להתנהגות ערכית, ובכלל זה לנורמות גבוהות ביותר של יושר וחברות. אין בצה״ל מקום לרכילות ולהטלת דופי חסרת בסיס.

בהוראת הרמטכ״ל העיר סגן הרמטכ״ל פיקודית לקצין. כמו כן, התקבלה בקשת הקצין לפרוש מצה״ל.

צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד