כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מצבו קריטי

בית שמש: ילד חרדי אותר ברכב מחוסר הכרה

כוחות ההצלה הוזעקו היום לרחוב נחל דולב בעיר בית שמש, לאחר שילד כבן 5 אותר כשהוא מחוסר הכרה בתוך רכב חונה. מתנדבי ארגוני ההצלה ביצעו פעולות החייאה והוא פונה במצב אנוש לבית החולים | לפי עדי ראייה, הילד נמצא כשהוא חגור ברכב חונה - וייתכן שנחנק

בית שמש: ילד חרדי אותר ברכב מחוסר הכרה
כוחות ההצלה בזירה צילום: דוברות איחוד הצלה

כוחות ההצלה ביצעו היום (חמישי) פעולות החייאה על ילד חרדי כבן 5, שככל הנראה איבד את ההכרה ברכב הוריו ברחוב נחל דולב בבית שמש. מצבו מוגדר אנוש והוא מפונה לבית החולים. נסיבות המקרה בבדיקה, אך לפי עדי ראייה הילגד נמצא כשהוא חגור ברכב, וייתכן כי נחנק.

"לדברי בני המשפחה, סיפר צבי מאיר מרקסון חובש באיחוד הצלה, "הילד איבד את ההכרה תוך כדי שהותו עם אחים נוספים ברכב חונה בחניון של המרכז המסחרי. ביצענו בו פעולות החייאה ובשלב זה מצבו מוגדר אנוש".

בעקבות המקרה, באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה קוראים לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות ולא לצאת מכלי הרכב לפני שמוודאים שלא נשארו ברכב ילדים או פעוטות, ולא להשאיר ילדים בכלי רכב אפילו לא לרגע. כמו כן מומלץ לעוברי אורח בפרט בימי הקיץ החמים לבדוק בכלי רכב חונים באם לא נשכחו ילדים או פעוטות מה שעלול להסתיים באסונות.

הפראמדיקים של מד"א אלעד פינץ ואהרון אדלר סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הילד כשהוא בתוך הרכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עיסויים, הנשמות ומתן תרופות וכאשר חזר הדופק וליבו שב לפעום פינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קריטי."

מנחם אדרי מתנדב 'צוות הצלה' הוסיף: במקום האירוע נמצא כבן 5 כשהוא מחוסר הכרה וללא דופק ונשימה. יחד עם פארמדיקים של מד"א ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות, והוא מפונה בשעה זו האט"ן של מד"א כשהוא במצב קשה ולא יציב".

מאיחוד הצלה נמסר כי הילד מפונה למרכז הרפואי הדסה עין כרם במצב קשה ויציב. "עקב אופי האירוע", נמסר, "פועלים במקום צוותי חוס"ן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה שמסייעים לבני המשפחה ששהו ברכב ולעוברי אורח שנתקלו באירוע".

החייאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד