י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
הנקמה האיראנית?

אוניה ישראלית הותקפה בסמוך לאיחוד האמירויות

אוניה בבעלות ישראלית הותקפה בנמל אלפג'ירה, הסמוך לאיחוד האמירויות, לא דווח על נפגעים או על נזק משמעותי. הספינה שייכת לחברת PCC ונושאת רכבים. כך על פי דיווח בכלי תקשורת בלבנון

אוניה ישראלית הותקפה בסמוך לאיחוד האמירויות
ספינה. אילוסטרציה צילום: unsplash

המערכה הימית בין ישראל לאיראן: כלי תקשורת בלבנון המקורב לאיראן, מדווח בשעה האחרונה על תקיפת ספינה ישראלית בקרבת נמל אל-פוג'יירה באמירויות. בערוץ אל-מיאדין מדווחים שמדובר בספינה בשם hyperion השייכת לחברת pcc הישראלית.

הכתב הצבאי של 'חדשות 13', אור הלר מדווח כי מדובר בספינה זרה שנחכרה בידי חברה בינ"ל בבעלות חלקית של איש העסקים הישראלי רמי אונגר. וכי נגרם נזק קל מאד לספינה שהותקפה ככל הנראה בטיל שירו משמרות המהפכה. עוד הוא מדווח כי בספינה אין אנשי צוות ישראלים ואין סממנים ישראלים.

המאבק בין איראן לישראל עלה מדרגה, לאחר שבשבועות האחרונים אוניות איראניות וישראליות מותקפות בים, וכל צד מאשים את השני. בשבוע שעבר ספינה איראנית שנפגעה "מסייעת בשנים האחרונות לכוחות קומנדו בהגנה מפני התקפות פיראטיות". כך על פי דיווחים בחודשים האחרונים בתקשורת הבינלאומית, הספינה שימשה את משמרות המהפכה כסוג של בסיס קדמי לטובת ריגול ומודיעין. בנוסף היא שימשה גם כגורם מאבטח להובלת נפט בים האדום. 

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ישראל ואיראן נמצאות במלחמת צללים. ישראל לכאורה ועל פי פרסומים זרים, פוגעת בכור הגרעיני של איראן, המתקפה הישראלית לכאורה על מתקן הגרעין האירופי בנתנז כוונה לתחנת כוח חשמל שנמצאת 40 עד 50 מטרים מתחת לאדמה ופגעה ב"אלפי צנטריפוגות", כך דיווחו כלי תקשורת איראניים.

דובר ממשלת איראן עלי רביעי אמר במסיבת העיתונאים השבועית שלו כי "איראן שומרת לעצמה את הזכות לנקוט פעולה נגד מבצעי התקיפה הזו". לדבריו, "הממשלה החליטה להשתמש בטכנולוגיות מעולות ובציוד חדש יותר של צנטריפוגות, כדי לשחזור את הצנטריפוגות שנפגעו".

איראן ספינה תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד