י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הוסכם: כך תיראה ההילולה במירון

המלצות המשטרה למשרד הבריאות: "מגבלה אינה ישימה לאכיפה"

ללא הגבלה על מספר העולים להר ועד 10,000 משתתפים בכל הדלקה: ראש הממשלה סיכם על מתווה שיאפשר את קיום הילולת הרשב"י במירון | קדמו להחלטה, המלצות ואזהרות מצד המשטרה שהגבלות לא יהיו ישימות לאכיפה | מפקד מחוז צפון: "לקיים את האירוע במתכונתו המלאה"

המלצות המשטרה למשרד הבריאות: "מגבלה אינה ישימה לאכיפה"
ל"ג בעומר, ארכיון צילום: שוקי לרר

שבוע וחצי לפני הילולת ל"ג בעומר במירון, ראש הממשלה נתניהו סיכם עם משרד הבריאות על קיום את ההילולה כמעט ללא כל הגבלות, לאחר שבשנה שעברה נסגר ההר כמעט לחלוטין ולא התאפשרה עלייה של מתפללים. 

קדמו להחלטה, המלצות חד משמעיות של המשטרה באשר לאפשרות כי יוטלו הגבלות בהר. לפי המתווה המתגבש, לא תוטל הגבלה על מספר העולים להר בימים חמישי ושישי, בהם תחול הילולת רבי שמעון בר יוחאי. יחד עם זאת, כל הדלקה תוגבל לעד עשרת אלפים משתתפים.

באשר לקיום הכנסות האורחים בהר מירון, נקבע כי במוקדי ההדלקה תתאפשר חלוקת מזון יבש ושתייה. אולם בשאר חלקי ההר יחולקו מנות אוכל בחמגשיות. יחד עם זאת לא תותר הסעדה בישיבה כבכל שנה מחשש להדבקה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בדיון שנערך בשבוע שעבר במירון, בהשתתפות בכירי משטרת מחוז צפון, נציגי מטה 'מגן ישראל' וגורמים מכלל משרדי הממשלה הרלוונטיים, הושמעו דברים דומים מצד נציגי המשטרה - שהודיעו כי הם מתנגדים להטיל מגבלות בהר.

מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, המליץ למשתתפים בדיון לקיים את האירועים לא הגבלה על מספר המשתתפים, אלא רק על מוקדי ההדלקה כפי שסוכם בסופו של דבר במתווה. "נקודת הפתיחה היא שמירון יתקיים, יש ציפייה משמעותית של הציבור הדתי לאומי והחרדי לפקוד את מירון בל"ג בעומר לאור העובדה שבשנה שעברה עקב המגפה נמנעה הגעתו", אמר לביא.

לדבריו, "הציפייה הינה משמעותית גם עקב שיפור במצב התחלואה בגין נגיף הקורונה". הוא הוסיף כי לאור ניתוח הנתונים, הניסיון המצטבר ואופי האירוע, המלצת משטרת ישראל "בסדר עדיפויות עליון" לקיים את האירוע במתכונתו המלאה, "מתוך הבנה דרך פעולה אפשרית זו נותנת מענה גבוה לשמירה על שלום הציבור".

בתוך כך, אמש שיגר ניצב אמנון אלקלעי, ראש אגף המבצעים במשטרה מכתב לפרוייקטור הקורונה פרופ' נחנן אש ולראש המל"ל מאיר בן שבת, בו הוא הזהיר כי "מתן אפשרות מוגבלת להר להיקף רחב של מורשים, בקבועי זמן קצרים, עלולה לייצר הפרות סדר ובעיות בטיחות ואינה ישימה לאכיפה".

 

ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד