י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
תיעוד יוצא דופן • עדות מצמררת

אסון מירון: האב שיושב שבעה על בנו, הגיע לנחם את משפחת תלמידו

המלמד אביגדור חיות ניצל מהאסון במירון אך היקר מכל אבד לו - בנו בכורו נקטף לעולמו בתוך הדוחק האיום. היום בעודו יושב שבעה, הגיע אביגדור לנחם את משפחת תלמידו שנהרג אף הוא באסון | "אהבתי אותו כאילו הוא בני" | הוא תיאר את האסון: "אני צורח ואומר שיש פה ילדים"

אסון מירון: האב שיושב שבעה על בנו, הגיע לנחם את משפחת תלמידו
ניחום אבלים לוי - חיות צילום: אבי גדלוביץ'

מעל 48 שעות עברו מהאסון הבלתי נתפס בהילולה רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, היום (ראשון) פגש המלמד אביגדור חיות את דוד לוי אביו של התלמיד שנהרג, ועליו היה אחראי באסון.

חיות, שבנו ידידיה נהרג, ניחם את לוי, לאחר שגם בנו משה נהרג כשהתלווה אליו להר: "הבן הקטן נשאר איתי, ומשה וידידיה נותקו מאיתנו. היה דוחק מטורף, לא הצלחתי לזוז סנטימטר. שם הבנתי שאיבדתי אותם", סיפר חיות ללוי.

לאחר מכן פירט את דקות האסון: "אנחנו מגיעים לקראת סוף הרמפה, תוך שניה כולם נופלים. אני צורח למוישי, לידידיה ולשמעון. אני מנסה למשוך את עצמי, לא מצליח לזוז".

עוד בנושא:

מאות יושבים שבעה: רשימת בתי האבלים של הרוגי אסון מירון ז"ל

הנורא מכל: שמותיהם של 45 ההרוגים שזוהו באסון מירון תשפ"א

"אני צורח, ובקושי שומעים אותי. מגיע שוטר אומר לי לצאת, אני אומר לו שיש פה ילדים. בשנייה האחרונה מוציאים אותי", הוסיף.

הוא ממשיך לתאר את רגעי האימה: "מרימים אותי על האלונקה, ואני צועק 'יש לי בן יש לי תלמיד, מוישי לוי וידידיה חיות', היה שם טירוף. מעבירים אותי לטיפול נמרץ, וכל מי שהיה שם אני צורח להם את השמות".

"הוא תפס אותי בשתי ידיים כל הדרך. עשיתי כל מה שיכולתי. תאמין לי. אני אהבתי אותו כאילו הוא הבן שלי", סיפר חיות ללוי האבל, והאחרון סיפר למורה: "אין יום שהשם שלך לא עלה בבית. הרב חיות סיפר לי ככה והרב אמר לי ככה. תודה לך, אוהבים אותך".

אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד