כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נערכים ללילה נוסף של פרעות

רב המכינה שהוצתה: "מעריך שהמצב יחמיר, להכניס צבא לעיר"

למרות הנוכחות המשטרתית הכבדה - התושבים היהודים בעיר לוד חוששים מהמשך הפוגרום מצד הצעירים הערבים | ראש המכינה שהוצתה מוקדם יותר השבוע: "מבקשים ממשלת ישראל להבין שחייבים להיכנס פה חזק, המצב פה הולך ומחמיר"

רב המכינה שהוצתה: "מעריך שהמצב יחמיר, להכניס צבא לעיר"
הרב ברק עוקבי צילום: אבי גדלוביץ'

תושבי העיר לוד נערכים ללילה נוסף של פרעות מצד תושבים ערבים, זאת בצל החלטת המשטרה לאסור את הכניסה לעיר החל מהשעה 17:00. למרות זאת, נרשמו בעיר מהומות בשעות האחרונות, לאחר שצעירים הציתו פחים בסמוך לכוחות המשטרה שהוצבו במקום. תושבי העיר טוענים כי קיימת התארגנות של פלסטינים מיו"ש להגיע אל העיר ולתקוף יהודים. העוצר הרשמי צפוי להיכנס לתוקף החל מהשעה 20:00.

"קרה דבר בישראל בשבוע האחרון. השכנים שלנו פשוט יצאו מהבתים שלהם ועשו פרעות ביהודים", אמר היום ל'בחדרי חרדים' הרב ברק עוקבי, ראש המכינה שנשרפה על ידי צעירים ערבים ביום הראשון לאירועים בלוד. היום, כבר נראו במקום עובדים רבים שפעלו לתקן את הנזק הרב. "שרפו פה את המכינה, את הכניסה, ניפצו את כל השמשות", הוסיף הרב.

כוחות משטרה גדולים שנכנסו לעיר נראו היום בכל פינה, אך לדברי הרב עוקבי, הם אינם מרגישים בטוחים. לדבריו, "מדובר אירוע מאוד קשה. ומאז שזה קרה, הכל נעשה יותר ויותר מחמיר. לצערינו הרב אנחנו לא רואים פה משילות. אין פה מישהו שלוקח אחריות"

הרב עוקבי דרש מהמדינה להכניס כוחות צבא לעיר במטרה להשיב את ביטחון התושבים. "אנחנו מבקשים ממשלת ישראל להבין שחייבים להיכנס פה חזק, כדי להחזיר את האחיזה היהודית בעיר לוד. כדי שילדים ימשיכו ללמוד פה תורה, ונערים יכינו את עצמם לקראת שירות בצבא. אנחנו אנשים נאמנים למדינה הזאת, ורוצים שיהיה פה ביטחון ואחריות, ותחזור פה תורה לישראל".

"אני מעריך שהעסק ילך ויחמיר היום בערב", הוסיף "ככה אני מעריך, וככה היה מראשון בערב - רק הלך והחמיר. כל יום יש עליית מדרגה אני חושב שצריך להכניס כוחות רציינים שיעשו סריקות מבית לבית, וזה מה שירגיע את העיר. זה מה שיחזיר פה מחדש את הסדר".

לדברי הרב עוקבי, "היה פה עוצר, והיה פה לילה מאוד לא קשה. היו יריות על המכינה, המסגד פה צועק וקורא ולהרוג את כל היהודים. צריך להפסיק את זה מיד. אנחנו מאמינים בני מאמינים שריבונו של עולם שומר על עם ישראל, אבל צריכים לעשות את החלק שלנו. אנחנו לא נזוז מפה, התורה תגדל פה".

שומר החומות לוד מהומות הרב ברק עוקבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד