כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מטחים לשפלה • עדכונים שוטפים

הירי נמשך: אזעקות ברחובות והסביבה | זו ההצעה להפסקת אש

הדרג המדיני המשיך גם היום בהצהרות לוחמניות נגד ארגוני הטרור והוריד מהפרק את האפשרות להפסקת אש | אזעקות נשמעו הלילה באשדוד, יבנה, נס ציונה וברחובות | דיווחים: מצרים הציעה הפסקת אש החל מיום חמישי ב-6:00, חמאס הסכים | גורם מדיני: "אין התחייבות" | מתעדכן

הירי נמשך: אזעקות ברחובות והסביבה | זו ההצעה להפסקת אש
טנק תוקף ברצועת עזה צילום: גילי יערי, פלאש 90

אחרי נפילות הרקטות באזורים מיושבים ושני ההרוגים במועצה האזורית אשכול - צה"ל נערך להרחיב את התקיפות ברצועה: "אנחנו מתכוננים ללילה עוצמתי שבו אנחנו עתידים להמשיך להתעסק בפרויקט ה'מטרו' וגם באיזורים גיאוגרפיים חדשים", אמר היום דובר צה"ל, תת אלוף הדי זילברמן. בשעות הערב המאוחרות דיווחו בעזה על תקיפות נרחבות לכל אורך הרצועה. תושבים באזור הגבול דיווחו על פיצוצים עזים.

מעט לפני השעה 1:00 לאחר חצות שוגרו מהרצועה מטחי רקטות לעבר אשדוד ושורה של ערים בשפלה. אזעקות נשמעו באשדוד, יבנה, נס ציונה, ברחובות ובערים נוספות. כיפת ברזל יירטה את מרבית הרקטות ולא דווח על נזק או על נפגעים. ארגון חמאס לקח אחריות על הירי.

בתוך כך, כלי תקשורת רשמיים בסעודיה דיווחו על הצעה חדשה להפסקת אש, אותה הגישה מצרים לישראל וחמאס. לפי ההצעה, הצדדים ינצרו את האש החל מיום חמישי בשעה 06:00 בבוקר. על פי הדיווחים חמאס השיב בחיוב להצעה, בישראל טרם השיבו. גורם מדיני אמר: "בניגוד לדיווחים הערב, אין שום סיכומים ושום התחייבויות מצד ישראל".

צה"ל תקף ביממה האחרונה למעלה מ-120 מטרות, 75 מתוכן מאז חצות. בשעות האחרונות התמקד צה"ל בתקיפת בתי מפקדים בשכונת רימאל היוקרתית ובאזורים נוספים ברצועת עזה. בנוסף, הותקפו שורת יעדי טרור נוספים - בין היתר יותר מ-10 משגרים שהיו לקראת ירי לעבר ישראל.

בשעות אחר הצהריים סיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב בפיקוד הדרום יחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי "קיבלתי סקירות על התקיפות הרבות שלנו נגד החמאס והג'יהאד האסלאמי, הם קיבלו מכות שהם לא ציפו להן. אין לי ספק שהחזרנו אותם שנים רבות אחורה", אמר נתניהו.

נתניהו בפיקוד דרום. צילום: קובי גדעון לע"מ.

נתניהו התייחס למבצע ואמר: "אני מקיים הערכות מצב ואנחנו מקבלים החלטות. אנחנו נמשיך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט לכל אזרחי ישראל. אני בטוח שכל האויבים שלנו מסביב רואים איזה מחיר אנחנו גובים על התוקפנות נגדנו, ואני בטוח שגם הם יפיקו את הלקח".

מוקדם יותר תקף חיל האוויר שלוש דירות מבצעיות של מפקדים בחמאס מהן נוהלה לחימה גם במבצעים קודמים. בין הדירות שהותקפו: "דירתו המבצעית של וג'די צ'לאח בעיר עזה, מ"פ מגדוד אלפרקעין בחמאס, את דירתו המבצעית של מחמוד ג'מאל אלאעדא, מ"פ בגדוד צפון של החמאס, וכן את דירתו המבצעית של מוחמד שואף, מ"פ בגדוד נוחבה של חמאס, בהן תשתיות טרור המשמשות את ארגון הטרור חמאס לפעילות צבאית. 

"היינו מוכנים להפסקת אש עם ישראל, אך זאת דרשה שחמאס תנצור את האש קודם באופן חד צדדי למשך שעתיים או שלוש לפני שישראל תחליט אם היא תעשה אותו דבר", אמר היום בכיר בארגון החמאס לעיתון הניו יורק טיימס. בפגישה עם ראשי רשויות אמר נתניהו: "צפויים עוד ימים של לחימה".

עדכונים שוטפים: 

01:05> האזעקות בשפלה: לא דווח על נפילות. למד"א לא התקבלו דיווחים על נפגעים כתוצאה מהירי.

01:00> ארגון חמאס לקח אחריות על הירי לעבר אשדוד והשפלה.

00:49 > אזעקות נשמעו כעת בדרום ובאזור השפלה; בהם באשדוד, ביבנה, בנס ציונה וברחובות.

00:00 > רבע שעה לאחר מטח כבד לאזור אשדוד, אשקלון ויישובי השפלה, לא דווח על נפגעים או על נזק.

23:45 > אזעקת צבע אדום נשמעה באשדוד, באשקלון וביישובי השפלה; בית חלקיה. ביצרון. קבוצת יבנה. בניה. גבעת וושינגטון. כפר מרדכי. מישר. משגב דב. נווה מבטח. עשרת. שדמה. יד בנימין. פדיה. מזכרת בתיה. נצר חזני.

23:00 > צה"ל תקף תשתיות צבאיות בדירותיהם המבצעיות של חמישה מפקדים נוספים בחמאס, ביניהם ראש יחידת מחקר ופיתוח של המודיעין הצבאי של חמאס

22:50> גורם מדיני: "בניגוד לדיווחים הערב, אין שום סיכומים ושום התחייבויות מצד ישראל".

22:38 > לפי דיווחים בעזה: צה"ל מבצע תקיפות נרחבות ומשמעותיות ברצועה.

22:31 > אזעקות כעת בעוטף עזה: יד מרדכי, נתיב העשרה, כרמיה וזיקים וכן במערב לכיש: אשקלון, בת הדר ומבקיעים.

22:12 > דו"צ מעדכן כי בשעות האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס תקפו שש עמדות שיגור רקטות על-קרקעיות ותת קרקעיות של ארגון הטרור חמאס ברחבי הרצועה.

21:46 >  שוב אזעקות ביישובי עוטף עזה.

21:40 > אהוד יערי מצטט ב'חדשות 12' דיווח, לפיו מצרים מציעה הפסקת אש מיום חמישי ב-6:00 בבוקר, חמאס הסכים לכך.

21:02 > אזעקות באשקלון ובזיקים.

20:58 > אזעקות בכל הרובעים בעיר אשדוד כולל במרינה. לצד זאת אזעקות ביישובי עוטף עזה; אזור התעשייה עד הלום, עזריקם, באר טוביה, כפר ורבורג, אמונים, גבעתי, עזר, שדה עוזיהו, בית עזרא וניצן.

20:50 >  הירי חודש לעבר ייושבי עוטף עזה

20:43 >  אחרי כשעה וחצי של שקט, חמאס חוזר לשגר רקטות. כעת אזעקות ביישובי עוטף עזה.

20:34 > דובר צה"ל: צה"ל זיהה ותקף שני פעילי טרור בזמן שיגור רקטות לשטח ישראל.

20:20 > צה"ל תקף חוליית שיגור פצמ"רים שביצעה ירי מתוך בית ספר.

20:10 > הפרשנית המדינית דנה ויס ב'חדשות 12': המסר של צה"ל והשב"כ לדרג המדיני: "יש עוד סיכוי להגיע למטרות איכות ובראשם מוחמד דף בעת הקרובה".

19:54> שר הביטחון בני גנץ מקיים בשעה זו התייעצות ביטחונית מורחבת ביחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל ובכירי מערכת הביטחון.

19:45 > דובר צה"ל מעדכן כי נכון לשעה 19:00: החל מהשעה 07:00, זוהו כ-270 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-45 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום.

 

 

שומר החומות צה"ל חמאס תקיפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד