י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
'שומר החומות' - היום העשירי

120 פצצות על ה'מטרו' של חמאס; מוחמד דף ניצל פעמיים מחיסול

היום העשירי למבצע 'שומר החומות והחמישי לתקיפת פרויקט הדגל של חמאס - 'המטרו' | למעלה מ-50 מטוסי קרב הטילו 120 פצצות בתוך פחות מחצי שעה על עשרות מטרות | הותר לפרסום כי ראש הזרוע הצבאית של חמאס ניצל פעמיים מחיסול | הלילה הירי נמשך לישראל. מתעדכן

120 פצצות על ה'מטרו' של חמאס; מוחמד דף ניצל פעמיים מחיסול
התקיפות בעזה צילום: רשתות ערביות

צה"ל המשיך גם הלילה (בין שלישי לרביעי) בתקיפות הנרחבות נגד תכנית ה'מטרו' - פרויקט הדגל ארגון חמאס. בתקיפה הנרחבת שארכה 25 דקות, השתתפו 52 מטוסי קרב שהטילו 120 פצצות כבדות לעבר 40 המטרות. בתוך כך, הלילה הותר לפרסום כי צה"ל ניסה לחסל מאז החל המבצע את ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף. דף, הצליח לחמוק פעמיים מנסיונות חיסול בימים האחרונים.

כמו כן, צה"ל תקף באופן ממוקד, מספר מטרות של חמאס בשכונת חאן יונס ורפיח. התקיפות שילבו מספר מרכיבים ביניהם: מטרות תת-קרקע, מטרות פיקוד ושליטה ומוצבי חמאס. מטרתה של התקיפה המשולבת הינה לפגוע באופן ממוקד וקשה באזור גאוגרפי ספציפי. בין המטרות: מחסן אמל"ח הממוקם במשרדי מטה ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס, תשתיות טרור שמוקמו בבתי מפקדים של ארגוני הטרור, ומרכז פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס ברפיח.

בנוסף הותקפו יעדים נוספים ברצועת עזה של ארגון הטרור גא"פ בינהם: חמ"ל רקטי, דירה מבצעית המשמשת את המערך הרקטי של הארגון וחמ"ל גא"פ שנעשה בו שימוש לירי רקטי במהלך מבצע "שומר חומות". מטוסי קרב וכלי טיס תקפו גם מספר עמדות שיגור ירי רקטי על-קרקעיות ותת-קרקעיות של ארגוני הטרור שכוונו לפגיעה במדינת ישראל ואזרחיה.

עדכונים שוטפים:

14:18> חשש לירי נ"ט: תושבי יישוב בעוטף התבקשו: "אין לנוע, להישאר בבתים".

13:34> דובר צה"ל: צה"ל זיהה ותקף פעיל טרור בזמן שיגור רקטות לשטח ישראל.

13:22> מטח רקטות אל אשקלון.

13:20> מחשש לחידוש הירי: תושבים ביישובים הסמוכים לגבול התבקשו להיכנס למרחב מוגן.

11:47> צה"ל תקף מתחם צבאי של המחלקה הטכנולוגית של ארגון הטרור חמאס.

11:27> לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקפו מתחם שיגור רקטי תת קרקעי של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה.

10:41> מועצת אשכול: במטח האחרון לעבר המועצה זוהו 7 נפילות בתוך אחד היישובים, חלקן נפלו סמוך לבתי מגורים. נזק קל בלבד נגרם לבתים. אין נפגעים בגוף.

10:05> צה"ל נערך להפציץ מגדל רב קומות בעיר עזה. התושבים התבקשו להתפנות.

9:50> משרד הבריאות של בעזה: 219 הרוגים מאז החל המבצע, 1530 נפצעו.

09:45> בהמשך לירי לעבר העוטף: לא דווח על נזק או על נפגעים

9:43> הירי התחדש: אזעקה נשמעה בעוטף עזה

9:36> צה"ל תקף תשתית טרור הממוקמת בבית של ראש מחלקת הלחימה במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס

9:10> מטוסי קרב של צה"ל תקפו אתר לייצור אמל"ח השייך לארגון הטרור גא"פ בעיר דיר אל בלח במרכז רצועת עזה.

 

נכון לשעה 07:00: החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-50 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מתוכם, כ-10 שיגורים נפלו בשטח הרצועה.

הלילה, מעט לפני השעה 1:00 לאחר חצות, שוגרו מהרצועה מטחי רקטות לעבר אשדוד ושורה של ערים בשפלה. אזעקות נשמעו באשדוד, יבנה, נס ציונה, ברחובות ובערים נוספות. כיפת ברזל יירטה את מרבית הרקטות ולא דווח על נזק או על נפגעים. ארגון חמאס לקח אחריות על הירי.

כזכור, כלי תקשורת רשמיים בסעודיה דיווחו על הצעה חדשה להפסקת אש, אותה הגישה מצרים לישראל וחמאס. לפי ההצעה, הצדדים ינצרו את האש החל מיום חמישי בשעה 06:00 בבוקר. על פי הדיווחים חמאס השיב בחיוב להצעה, בישראל טרם השיבו. גורם מדיני אמר: "בניגוד לדיווחים הערב, אין שום סיכומים ושום התחייבויות מצד ישראל".

שומר החומות צה"ל חמאס מוחמד דף ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד