י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במשטרה מסכמים

מבצע 'חוק וסדר' הסתיים: 2,142 חשודים נעצרו

במשטרה מסכמים את מבצע 'חוק וסדר' שנפתח לאור הפרעות בערבים המעורבות | במהלך ימי המבצע נעצרו למעלה מ-2,000 חשודים במעורבות באירועים האלימים | 184 כתבי אישום הוגשו ב-380 תיקים

מבצע 'חוק וסדר' הסתיים: 2,142 חשודים נעצרו
מעצר פורעים צילום: דוברות המשטרה

הבוקר (חמישי) במסגרת דיון של סגל הפיקוד של משטרת ישראל הודיע מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי על סיום מבצע 'חוק וסדר'שנערך בשבועיים האחרונים - והנחה על חזרה לפעילות במתכונות מחוזות ויחידות המשטרה.

בעקבות האירועים האלימים שפקדו את מדינת ישראל בתחילת החודש שעבר, משטרת ישראל יצאה לפני כשבועיים למבצע, במסגרתו, אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב ומילואים פעלו בעצימות גבוהה ובפריסה ארצית נגד המתפרעים, העברייניים וכל מי שהיה מעורב במאורעות.

לפי נתוני המשטרה, עם סיום המבצע הבוקר, נרשמו עד כה 2,142 עצורים מתוכם 614 עצורים נותרו כלואים בגין העבירות המיוחסות להם, ו- 247 מהם נעצרו עד תום ההליכים או עד להחלטה אחרת. כמו כן, הוגשו 184 כתבי אישום ב-380 תיקים. סה"כ 285 נאשמים בכלל כתבי האישום עד כה. 322 שוטרים נפצעו במהלך האירועים.

במהלך הפעילות, בוצעו אלפי חיפושים במסגרתם נתפסו מעל 970 אמצעי לחימה שהוחזקו באופן בלתי חוקי ובהם: 117 כלי נשק מאולתרים, 26 רובי מקלע, 36 רימונים מסוגים שונים, 10 לבנות חבלה או חומר נפץ ואלפי פריטי תחמושת.

כמו כן, במסגרת המבצע, בוצע ריכוז מאמץ בעבירות בריונות בכביש ועבירות מסכנות חיים במהלכו נרשמו על ידי סיירת האופנועים מעל 1,500 דו"חות תנועה בעבירות של שימוש בטלפון הנייד, אי ציות לתמרורים ולרמזורים, מהירות מופרזת, ליקויי בטיחות ואי תקינות ועוד.

במשטרה מדגישים כי הפעילות כפי שבוצעה במבצע 'חוק וסדר' תימשך במתכונת הפעלה אינטנסיבית של מחוזות ואגפי משטרת ישראל תוך שימוש בכל המשאבים והיכולות הקיימות למיצוי הדין עם הפורעים.

עוד מציינים, כי ההליכים נגד אותם פורעים ימשכו ו"משטרת ישראל תעשה כל שיידרש כדי למצות עמם את הדין ולהמשיך כל העת במאבק הנחוש והבלתי מתפשר נגד החזקה ושימוש באמצעי לחימה בניגוד לחוק, שמירה על הסדר הציבורי ותפיסת פורעים המפרים את הסדר, פוגעים בתשתיות ובאזרחים, הכול במטרה לשמור על שלום הציבור, ביטחונו ומרקם חייהם התקין של תושבי מדינת ישראל".

מבצע חוק וסדר פרעות מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד