כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תיעוד קשה

בכינון ישיר: הילדה ניסתה להימלט, אך נפגעה מזרנוק המכת"זית

בתיעוד קשה שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראית ילדה כבת 10 נפגעת בעוצמה מזרנוק מים שהופעל על ידי המשטרה נגד מפגינים שמחו נגד המשך העבודות בקו הרכבת הקלה. בתיעוד נראית הילדה כשהיא מנסה להימלט מהמקום בניסיון לחמוק מהזרנוק, אך היא נכשלת ונפגעת מהמכת"זית

בכינון ישיר: הילדה ניסתה להימלט, אך נפגעה מזרנוק המכת"זית
הילדה נפגעת מהמכת"זית צילום: מצלמת אבטחה

ילדה כבת 10, שחלפה בשבוע שעבר ברחוב בר אילן בירושלים, נפגעה מזרנוק מים שהופעל על ידי המשטרה נגד מפגינים שמחו נגד המשך העבודות בקו הרכבת הקלה. מדובר בסדרת מחאות שמקיימים חוגי הקנאים כשהמשטרה מנסה כמעט מדי ערב להשיב את הסדר הציבורי למקום.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראית הילדה נקלעת למרכז המחאה בבר אילן ומנסה להימלט מהמקום בניסיון לחמוק מזרנוק המכת"זית. למרות הניסיונות, המכת"זית פוגעת בילדה באופן ישיר. מהתיעוד לא ניתן מה עלה בגורלה.

האירוע התרחש ביום רביעי האחרון סמוך לשעה 21:00 בערב. באופן תמוה, מפעיל המכת"זית לא התחשב בעובדה שבאזור חולפים אזרחים תמימים שאינם קשורים למחאה וכיוון את הזרנוק לנקודה בה הם שהו.

במהלך המחאה, הפגינו למעלה ממאה חרדים מחוגי הקנאים נגד המשך העבודות בקו הרכבת הקלה בבירה. בשונה מהפגנות הקודמות, המחאה ביום רביעי עלתה שלב נוסף כאשר מאות המפגינים החלו לחסום את צירי התנועה. בעקבות כך, רחוב בר אילן נחסם לתנועה בשני הכיוונים. כוח משטרה הגיע למקום בניסיון לפזר את ההפגנה. במהלך המחאה נעצרו שישה בני אדם.

תושבים בשכונות החרדיות מתלוננים במשך שנים ארוכות על שימוש לא מידתי שעושה המשטרה באמצעים לפיזור הפגנות, ובכלל זה ברכב המכת"זית. לא פעם טענו תושבים כי המים הופנו ישירות לעבר בתיהם ובבתי עסק. במקרים רבים נגרם נזק כבד כתוצאה מכך.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך מחאה אלימה אמש ברחוב בר אילן בירושלים על רקע עבודות הרכבת הקלה ובמהלכה חסמו המתפרעים את ציר התנועה, גרמו נזק לאוטובוס והפרו את הסדר, נאלצו כוחות להשתמש באמצעים על מנת לפזרם ולהשיב את הסדר על כנו".

"אנו נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, התפרעויות ואלימות מכל סוג שהיא בניגוד לחוק. ככל שעולה טענה לעניין שימוש באמצעים, על אף שהפעלתם נעשית תוך שיקול דעת, רשאי כל אדם להלין על כך בפני הגורמים המוסמכים", הוסיפו במשטרה.

מכתזית משטרה בר אילן משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד