י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אלימות משטרתית

לא חרדים לא מעניין; תיעודים מקוממים מההפגנות בבר אילן • צפו

המראות העולים מההפגנות בר אילן - מבלי להיכנס לשאלת ההיגיון וחוקיות ההפגנות המוצדקות או לא - מעלים תהייה כי במדינת ישראל לא חלים החוקים על השוטרים כשמדובר בציבור החרדי? | 'בחדרי חרדים' עם שלושה תיעודים מקוממים מהיום | זו תגובת המשטרה לאירועים

לא חרדים לא מעניין; תיעודים מקוממים מההפגנות בבר אילן • צפו
המחאה ברחוב ירמיהו בירושלים צילום: ישי ירושלמי

ציר 'בר אילן' בירושלים שוב הפך להיות מוקד להפגנות, לא ניכנס כאן להיגיון ולחוקיות ההפגנות המוצדקות או לא, אך התיעודים מהפגנת העדה החרדית שהתקיימה היום (שלישי) בשעות הצהריים נגד סלילת הרכבת הקלה בשכונות החרדיות, מעלה תהיות קשות בנוגע להתנהלות המשטרה נגד המפגינים.

באחד התיעודים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' נראים שוטרים מתנפלים על צעיר חרדי אזרח ארה"ב שכלל לא השתתף בהפגנה אלא עמד בצד ותיעד את ההפגנות במצלמה האישית שהחזיק. בתיעוד נראים השוטרים כשהם מנסים לחלץ את המצלמה מידיו בכוח רב ובניגוד לחוק. מעדויות במקום עולה כי הצעיר נפצע בידו ואף נלקח למעצר במגרש הרוסים בירושלים לאחר שסירב לאפשר את החרמת המצלמה האישית.

בתיעוד מקומם נוסף שהגיע לידינו, נראים שוטרי מרחב ירושלים מבצעים חיפוש בכיסיו של אחד מעצורי ההפגנה נגד הרכבת הקלה, וזאת בניגוד מוחלט לחוק שמאפשר חיפוש רק במקרים חריגים ורק כשעולה חשד להחזקת חומרים מפלילים.

בתיעוד אחר נראית ניידת המשטרה, לאחר מעצר מספר חשודים, כשהיא נוסעת היישר אל תוך המפגינים שהתגודדו בסמוך אליה, כשללא כל התרעה וללא כל אזהרה החלה הניידת להגביר את מהירות הנסיעה לעברם תוך סיכון חיי אדם מובהק וממשי - כפי שניתן לראות בסרטון.

פנינו אל משטרת ישראל וביקשנו להבין האם חייהם של המפגינים של העדה החרדית הפכו להפקר, והאם החוקים המגבילים החרמת מצלמה אישית מאדם שתיעד בשטח ציבורי ללא קשר להפגנה, כמו גם החיפוש הלא חוקי שנעשה נגד מפגין, האם חוקים ברורים אלו לא חלים על השוטרים כשמדובר בציבור החרדי. כשברור שמראות אלו לא נצפים בהפגנות השמאל והערבים או כל מגזר אחר.

ממשטרת ישראל נמסר כי "במהלך היום פעלו כוחות משטרת ישראל אל מול הפרת סדר שהתרחשה במקום, במהלך הפעילות נעצרו 6 חשודים שהפרו את הסדר. ככל שעולות טענות של שימוש בכוח שלא כדין מקומם להיבדק ע"י הגורמים המוסמכים לכך". לשון התגובה.

משטרת ישראל בר אילן הפגנות הרכבת הקלה העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד