י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האסון שנמנע בנס

אישום נגד המסתנן מעזה: ניסיון לרצח של רכז הביטחון

כתב אישום הוגש הבוקר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד תושב עזה, עמאד צופי, בן ה-24 | על פי כתב האישום, החשוד חדר לישראל כשהוא מצויד בסכיני מטבח וניסה לרצוח את רכז הביטחון מיישוב אבשלום

אישום נגד המסתנן מעזה: ניסיון לרצח של רכז הביטחון
זירת האירוע בעוטף עזה צילום: ביטחון שדה

פרקליטות מחוז דרום הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב עזה, עמאד צופי, בן 24, אשר הסתנן לישראל חמוש בשתי סכיני מטבח וניסה לגרום למותו של רכז הביטחון.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע מעשה טרור של ניסיון רצח והסתננות מזוינת לפי חוק המאבק בטרור, ועבירה לפי חוק מניעת הסתננות.
 
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, בתאריך 30.5.21, הסתנן הנאשם לישראל כשהוא מצויד בשתי סכיני מטבח על גופו. הנאשם הלך ברגל בכביש 232, רבש"צ היישוב אבשלום התקרב אליו ליד מושב יתד ברכב הביטחון, עצר לידו, שאל אותו בעברית למעשיו במקום וביקש להיכנס לרכב.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם שלף סכין, הכניס את פלג גופו העליון לרכב וניסה לדקור את הרבש"צ בראשו ובמקומות נוספים, על מנת לגרום למותו.

רכז הביטחון נאבק בפלסטיני, הצליח לתפוס אותו בידו ולמנוע ממנו להמשיך לדקרו. גם כאשר הגיעו חיילים נוספים למקום לקריאות הרכז כי מדובר במחבל וכאשר ירו באוויר, לא נרתע הנאשם והמשיך להתקדם לעברם עם הסכינים.

‏‎בכתב האישום צוין, כי "מעשהו של הנאשם מהווה "מעשה טרור", שכן נעשה מתוך מניע מדיני, דתי, לאומני ואידאולוגי, ובמעשה שנעשה היה סיכון ממשי בגופו של אדם, ותוך שימוש בסכין".

התיק נחקר ע"י יחידת פח"ע ימ"ר נגב. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

ניסיון דקירה עזה מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד