כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ביהמ"ש הורה לשחרר

האימאם שהסית לאלימות יישאר במעצר עד מחר

בית משפט השלום בראשון לציון הורה לשחרר את האימאם של לוד, השייח יוסף אלבאז, למעצר בית, אולם המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע ולכן הוא יישאר במעצר עד מחר כדי שתוכל לערער על ההחלטה

האימאם שהסית לאלימות יישאר במעצר עד מחר
שייח יוסף אלבאז צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

בית משפט השלום בראשון לציון הורה היום (חמישי) לשחרר למעצר בית את את השייח' יוסוף אל באז, האימאם של העיר לוד, שנעצר לפנות בוקר בחשד להסתה, בשל פוסט שפרסם ברשת החברתית פייסבוק. זאת, למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו. המשטרה ביקשה מבית המשפט לעכב את ביצוע ההחלטה. בעקבות כך, קבע בית המשפט כי הוא ישאר במעצר בית למחר (שישי).

השופט שדן בעניינו של האימאם קבע באשר לפרסומים שהעלה ברשתות החברתיות, כי "אין מדובר בדברי ביקורת לגיטימים, אלא דברי הסתה והפיכתן לכלי להפצת השנאה והרוע דווקא בימים אלה לאחר שידענו גלי שנאה". הוא ציין כי "חופש הביטוי אין משמעותו אפשרות לפגיעה והפצה של תכנים אלימים ופוגעניים".

האימאם נעצר הלילה על ידי בלשי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות, לאחר שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו קטע אלימות מתוך סרט, בו נראה אזרח תוקף שני שוטרים ולאחר מכן הורג אותם בצורה אכזרית. לצד הסרטון, כתב האימאם: "תהיו איתי. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק".

גם במהלך מבצע 'שומר החומות' נשמעו טענות נגד האימאם, לפיהן הוא דואג להתסיס את האווירה בקרב המגזר הערבי. לפי הערכות, דבריו תרמו לא מעט לפרעות הערבים נגד יהודים.

כפי שפורסם אתמול, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיש תלונה נגד האימאם לפרקליטות המדינה. לדברי בן גביר: "הסתה מסוגלת לגרום להרוג". הוא קרא אתמול "לעצור ולחקור את השייח' אלבאז, מקומו בכלא".

הסתה לטרור הסתה לאלימות הסתה בפייסבוק יוסף אלבאז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד