כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שוללת את יכולות האויב

הצצה מיוחדת ליחידה הסודית: "מעין כיפת ברזל אלקטרונית"

בשנים האחרונות הפכה הלחימה המודרנית ליותר ויותר טכנולוגית, כך שיחידות צה"ל העוסקות בתחום מובילות לא פעם את הלחימה בעומק האויב | השבוע נערך תרגיל של היחידה הטכנולוגית, במסגרתו קיבלנו הצצה לפלוגה המהווה את חוד החנית של אגף התקשוב וההגנה בסייבר | "האמל"ח שלנו מאפשר לתת מענה בכל מקום ובכל זמן לאירועים מתוכננים ולהגיב במהירות לאירועים בלתי מתוכננים כדי לשלול את יכולותיו של האויב", אומר מפקד הפלוגה

הצצה מיוחדת ליחידה הסודית: "מעין כיפת ברזל אלקטרונית"
לוחמי הפלוגה המיקרו-טקטית צילום: דובר צה"ל

זירת הלחימה המודרנית הפכה תלויה יותר ויותר בטכנולוגיות מתקדמות, גם בצד האויב. השבוע התקיים תרגיל של היחידה הטכנולוגית המיוחדת, במסגרתו זכינו להצצה לפלוגה המיקרו-טקטית, המהווה את חוד החנית של אגף התקשוב וההגנה בסייבר אשר פועלת בממד הספקטרום ביחד עם יחידות מיוחדות.

באגף התקשוב וההגנה בסייבר נמצאת חטיבת הספקטרום וההגנה בסייבר, החטיבה אחראית על שני ממדי לוחמה חדשים, ממד הסייבר - העוסק במיחשוב וממד הספקטרום - המתעסק באותות וגלי רדיו.

רב-סרן (מיל') ש', הוא מפקד פלוגת הלוחמים אשר מורכבת מחיילי מילואים. "הפלוגה שלנו מהווה מכפיל כוח בזירת הלחימה המודרנית תוך הבאת יכולות לחימה במרחב הספקרטאלי והקניית היכולת לצה"ל לפעול בכל שלב, בכל תרחיש ובכל מקום בדגש על כוחות מיוחדים", אומר ש'. "הפלוגה מורכבת מאנשי מילואים ממגוון רחב של תפקידים באזרחות, כולם רתומים לתפקיד וזמינים בהתראה קצרה לתת מענה בכל נקודה בה יידרשו".

כיום הפעילות הטקטית המשותפת היא ההוכחה לרב ממדיות, חיילי הלוחמה האלקטרונית נמצאים פיזית עם הכוחות המיוחדים בשטח ומספקים להם יכולת תקיפה חדשה של האוייב ובנוסף הגנה מלאה ממגוון רחב של איומים.

לדברי רב סרן ש', "אנחנו נמצאים עם כוחות מיוחדים כי אנחנו יודעים לתת מענה כירוגי לכל אירוע בשטח, האמל"ח שאנחנו משתמשים בו מאפשר לתת מענה בכל מקום ובכל זמן לאירועים מתוכננים ולהגיב במהירות לאירועים בלתי מתוכננים כדי לשלול את יכולתיו של האויב".

"אנחנו עוטפים את הכוחות שאיתנו בכיפה ספקטרלית", הוא מוסיף, "זו מעין כיפת ברזל אלקטרונית שמצד אחד מגנה על הכוח בשטח ממגוון רחב של איומים ומצד שני שוללת יכולות של האויב ופוגעת בתפקוד שלו, הכיפה מאפשרת ביטחון מלא ללוחמים בשטח לפעול גם בתנאים מאתגרים".

במהלך השבוע תרגלה הפלוגה עם היחידה המיוחדת מספר תרחישי תקיפה משותפים להסרת איומים מהכוח ולאפשר לו חופש פעולה בביצוע המשימה. הפלוגה הוקמה לפני שנים רבות ולקחה חלק חשוב מאוד במספר מבצעים אשר על חלקם לא נוכל לספר, אך 'בחומת מגן' כשהיה מצור על המוקטעה, חיילי הפלוגה ישבו וניטרלו את מערכות התקשורת של יאסר ערפאת, בכך בידדו אותו מהעולם.

מפקד הפלוגה, רב-סרן (מיל') ש' אומר לסיכום: "אני מאושר להגיע למילואים, ככה חינכו אותי בפנימייה הצבאית ובמיוחד לתרום ולהתעסק בתחום שהוא שילוב הטכנולוגיה בפעילות מבצעית משמעותית שרב הנסתר בה על הגלוי, הפעילות שאנחנו שותפים לה חשובה ומשמעותית ואנחנו נמשיך לפעול ככל שניתן להגנה על מדינת ישראל".

 

 

צה"ל תרגיל טכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד