כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
איש הקש עצור

הפצה וקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות של עשרות מיליוני שקלים

הבעלים בפועל של חברה לשיווק דלקים ואיש הקש מטעמו, שנרשם כבעלים, חשודים בהפצה ובקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בסכום של עשרות מיליוני שקלים | במסגרת החקירה, נחקרו חלק גדול מהחברות אשר החשבוניות שלהם נדרשו כתשומות בספרי החברה

הפצה וקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות של עשרות מיליוני שקלים
צללית צילום: unsplash

עאבד אל רחים סולטאנה, ומחמד סמארה הובאו בפני בית משפט השלום בירושלים בחשד להפצה ולקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות בסכומים של עשרות מיליוני שקלים באמצעות חברת אבו אלשייך לשיווק דלקים בע"מ.

השופטת עדי בר-טל שחררה את סמארה בתנאים מגבילים, והאריכה את מעצרו של עאבד אל רחים סולטאנה עד ליום ראשון ה-18/07.

מבקשת המעצר עולה כי מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים מנהלת חקירה כנגד שני החשודים בחשד להפצה ולקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים.

במהלך החקירה, עלה החשד כי החברה שרשומה על שמו של מחמוד סמארה קיזזה בין השנים 2019-2018 חשבוניות מס פיקטיביות מחברות שונות. מחקירתו של סמארה, תושב טירה, עולה כי הוא שימש כאיש קש של עאביד אל רחים סולטאנה, וכי החברה בעצם מנוהלת ונשלטת בפועל על ידי האחרון. במסגרת החקירה, נחקרו חלק גדול מהחברות אשר החשבוניות שלהם נדרשו כתשומות בספרי חברת אבו אלשייך, ובעליהן טוענים באופן גורף שלא ביצעו כלל את העבודות המצוינות בחשבוניות, לא נתנו כל שירות לחברת אבו אלשייך ולטענתם מדובר בחשבוניות מס מזוייפות.

יצויין כי סולטאנה, תושב צור יצחק, היה מעורב בעבירות מס נוספות, בגינם סכום המס הנגרע מהקופה הציבורית עומד על כ-20 מיליון ש"ח, שהתיקים בעניינו נמצאים כיום בטיפול המחלקה המשפטית.

כאמור, השופטת מבית משפט השלום בירושלים שחררה את מחמוד סמארה בתנאים מגבילים בהם הפקדת מזומן בסך 10,000 ש"ח, ערבות עצמית בסך 200,000 ש"ח, שני ערבים צד ג' על סך 100,000 ש"ח כל אחד, ועיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום. בנוסף, האריכה את מעצרו של עאבד אל רחים סולטאנה עד ליום ראשון ה-18/07.

תלושים פיקטיביים חשבוניות פיקטיביות העלמת מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד