י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרשת השוחד בראש העין

התיק הועבר לפרקליטות: הסתיימה חקירת סגן ראש העיר מ'יהדות התורה'

המשטרה סיימה בימים האחרונים את חקירת פרשת השחיתות בעיריית ראש העין, במסגרתה נעצר לחקירה בין היתר סגן ראש העיר מטעם 'יהדות התורה' מיכאל מלמד | התיק הועבר לעיון והחלטת הפרקליטות

התיק הועבר לפרקליטות: הסתיימה חקירת סגן ראש העיר מ'יהדות התורה'
להב 433 צילום: פלאש 90

בימים אלו סיימה היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית של המשטרה את החקירה בפרשת השחיתות בעיריית ראש העין, במהלכה נעצרו סגן ראש העיר מטעם מפלגת יהדות התורה, מיכאל מלמד ועוזרו של ראש העיר, אופיר כהן. במשטרה פתחו בחקירה בעקבות חשדות שעלו בנוגע בנוגע לעבירות טוהר המידות ושחיתות ציבורית.

כזכור, ראשיתו של התיק החל בחקירה סמויה של המשטרה, בעקבות חשדות שעלו לכאורה כי סגן ראש עיריית ראש העין, מקדם בניגוד לחוק ענייניהם של בעלי אינטרסים בעיר, בתמורה לקבלת כספי שוחד וטובות הנאה.

במסגרת החקירה שהפכה לגלויה בחודש יוני 2020, עלו חשדות לביצוע עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, עבירות מס ועבירות מרמה והפרת אמונים. החקירה נוהלה על ידי משטרת ישראל בשיתוף פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המיסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

במהלך החקירה הורחק מלמד מתפקידו בעיריית ראש העין מספר פעמים, לרבות עיסוקיו השונים בתפקידו כסגן ראש העיר.

מהמשטרה נמסר כי "מתוך חומר הראיות שנאסף, עולה לכאורה כי מלמד פעל תוך ניצול מעמדו וסמכויותיו, על מנת להשפיע בהטיית מכרז לטובת בעלי אינטרסים, וזאת בתמורה לקבלת כספי שוחד וטובות הנאה". כאמור, הבוקר עם סיום החקירה התיק הועבר לעיון והחלטת הפרקליטות.


"משטרת ישראל תמשיך לחשוף ולחקור עבירות מתחום טוהר המידות, בכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובמנהל התקין", נמסר הערב מהמשטרה.

פרקליטות ראש העין שחיתות ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד