י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יוון שילמה 7 מיליון יורו

שלב הניסוי: 93% הצלחה לתרופה ישראלית נגד קורונה

ניסוי שנעשה ביוון לתרופה ישראלית נגד נגיף הקורונה, שפותחה על ידי פרופסור נדיר ארבר, מתקרב לסיומו, ובישראל מגייסים חולים להשתתפות בשלב האחרון של המחקר. פרופסור נחמן אש, אמר כי ראש הממשלה היווני חתם, האיחוד האירופי אישר ויוון בינתיים מימנה ב-7 מיליון יורו את המחקר בשלושה בתי החולים הכי גדולים ביוון

שלב הניסוי: 93% הצלחה לתרופה ישראלית נגד קורונה
בדיקות דם צילום: pixabay

ניסוי שנעשה ביוון לתרופה ישראלית נגד נגיף הקורונה, שפותחה על ידי פרופסור נדיר ארבר, מתקרב לסיומו, ובישראל מגייסים חולים להשתתפות בשלב האחרון של המחקר. כך דיווחה הערב (ראשון) קטי דור ב'כאן 11'.

לפני כחצי שנה חשפה דור תוצאות מחקר של תרופה ישראלית לקורונה שפיתח פרופסור ארבר, חוקר סרטן מבית החולים איכילוב. התרופה, שניתנה לחולי קורונה בישראל, הראתה תוצאות מפתיעות והצליחה לרפא רבים מהם. מייד אחרי הפרסום, קיבל פרופסור ארבר הצעה להשקעה מממשלת יוון והזמנה לערוך גם שם את הניסוי.

על פי הדיווח, הניסוי ביוון בוצע על 90 חולי קורונה שהיו במצב קשה וכעת הוא בשלבי סיום. התוצאות הראשוניות דומות לאלו שהתקבלו באיכילוב. נכון לעכשיו, יותר מ-93% מהחולים קשה שמקבלים את התרופה משתחררים אחרי חמישה ימים מבית החולים.

הניסוי בשלב הבא והמשמעותי ביותר של התרופה יתחיל בימים הקרובים וחולי קורונה ראשונים כבר גויסו למשימה, כשהמטרה היא להגיע ל-150 חולים בישראל וביוון גם יחד.

לפני כחצי שנה סיים פרפסור נדיר ארבר את השלב הראשון של המחקר באיכילוב. מתוך 30 חולים במצב בינוני וקשה, 29 השתחררו לביתם בתוך שלושה עד חמישה ימים. החולה ה-30 השתחרר לאחר שבוע. "הכול עובד חלק, אנחנו מאוד מרוצים מהתרופה", אמרה מנהלת אגף חולי הקורונה בבית החולים סוטיריה באתונה, פרופסור גריפליה פולקו. "אנחנו כמעט מוכנים לסיים את המחקר. מצבם של רוב החולים שלנו השתפר במהירות. הם התחילו עם מחלה מתונה, ומהר מאוד הצורך שלהם בחמצן פחת. רוב החולים יכולים להשתחרר ביום של סיום התרופה".

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר כי ראש הממשלה היווני חתם, האיחוד האירופי אישר ויוון בינתיים מימנה ב-7 מיליון יורו את המחקר בשלושה בתי החולים הכי גדולים ביוון. החוקר הראשי הוא מקבילו, ממונה הקורונה היווני פרופסור סוטיריוס ציודרוס. את התואר השני שלו עשה הממונה היווני בהארוורד, ושם גם עבד. "אנחנו מאוד אופטימיים, ראינו את התרופה בפעולה בשטח", אמר ציודרוס לארבר בביקורו. "למרות שצריך לחכות לתוצאות הבדיקה, הרושם הראשוני שלנו הוא שזה עובד טוב".

תרופה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד