י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
2 ניסיונות חדירה

עם סכינים: 4 פלסטינים ניסו לחצות מעזה לישראל

שתי תקריות - ארבעה עצורים: במהלך הלילה סיכל צה"ל שתי ניסיונות חדירה משטח הרצועה לישראל | החשודים נעצרו כשברשותם סכינים והם הועברו להמשך חקירה

עם סכינים: 4 פלסטינים ניסו לחצות מעזה לישראל
גבול ישראל-עזה צילום: פלאש 90

ארבעה חשודים פלסטינים נעצרו הלילה (בין ראשון לשני) על ידי כוחות צה"ל, בשתי תקריות שונות, במהלך ניסיון חדירה מרצועת עזה לשטח ישראל. החשודים נעצרו כשברשותם סכינים והם הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

מדובר צה"ל נמסר כי לוחמים עצרו במהלך הלילה שני ניסיונות חדירה של מרחב המכשול מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. לפי הצבא, החשוד הראשון שניסה לחדור נתפס עם קאטר וסכין והועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון, שלושה חשודים נוספים נתפסו עם שני סכינים והם מתוחקרים בנקודה.

במהלך הימים האחרונים נשמר השקט בגבול עזה, זאת לאחר שישראל הגדילה את מרחב הדיג לתושבי הרצועה. ביום חמישי הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי בתום הערכת מצב ביטחונית ובאישור הדרג המדיני - הוחלט על הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה מ-6 ל-12 מיילים ימיים, החל מיום שישי האחרון.

בנוסף, החל מיום ראשון ישראל מאפשרת הכנסת ציוד וסחורות לטובת המשך פעילות פרוייקטים של הקהילה הבינלאומית בעזה בתחומי מזון, מים, רפואה ודיג. זאת לצד אישור הכנסת מוצרי חשמל וחקלאות, מישראל לרצועה. כמו כן, יתאפשר ייצוא של פסולת מתכת משטח הרצועה לישראל.

עוד הוחלט, כי יתאפשר מעברם של פלסטינים תושבי הרצועה לחו"ל דרך מעבר אלנבי, בכפוף לקריטריונים המאושרים. בנוסף, באופן חד-פעמי תתאפשר הכנסת 29 כלי רכב פרטיים שנשארו במעבר ארז מאז מבצע 'שומר החומות'. בישראל מציינים כי הצעדים האזרחיים שאושרו ע"י הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית באזור.

גבול רצועת עזה מסתננים צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד