י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתיחות בצפון | תיעוד

שיגורים מלבנון לקרית שמונה ולגליל - שתי רקטות נפלו בישראל

תושבים באזור קרית שמונה דיווחו על פיצוץ לאחר שאזעקה נשמעה בעיר ובמספר יישובים נוספים בסביבה | צה"ל השיב בירי ארטילרי לעבר מקורות השיגור בלבנון | שלוש רקטות שוגרו לישראל, שתיים נפלו בשטח הארץ | צוותי מד"א טיפלו בארבעה נפגעי חרדה | עדכונים שוטפים

שיגורים מלבנון לקרית שמונה ולגליל - שתי רקטות נפלו בישראל
זירת הנפילה בקרית שמונה צילום: ערן לפל, דוברות מד"א

אזעקות נשמעו היום (רביעי) בעיר קרית שמונה וביישובים נוספים בגליל העליון. לפי צה"ל, זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. שיגור של רקטה אחת  נכשל והיא נפלה בלבנון. שתי רקטות נוספות נפלו בשטח ישראל.

תושבים בקרית שמונה דיווחו של שמיעת פיצוץ ומייד לאחר מכן התפתחה שריפה באזור בית הקברות. ההתרעה הופעלה ביישובים קריית שמונה, כפר גלעדי ותל חי בגליל.

במקביל, בלבנון וביישובים הסמוכים לגבול מדווחים כי צה"ל משיב בירי ארטילרי, ככל הנראה לעבר מקורות הירי. מארגון מד"א נמסר כי אין נפגעים בעקבות הירי, אך טופלו ארבעה נפגעי חרדה.  "בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בגזרת קרית שמונה: במוקד החירום 101 של מד"א לא התקבלו בשלב זה קריאות על נפגעים", נמסר.

מדובר צה"ל נמסר: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. מתוכם שיגור אחד כושל שנפל בשטח לבנון ושני שיגורים שנפלו בשטח הארץ. בתגובה, כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים בשטח לבנון.

מייד לאחר הירי הוציא ראש עיריית קרית שמונה הנחיה לתושבים להישאר בסמוך למרחבים המוגנים, אך בצה"ל הבהירו כי בשלב זה, אין הנחיות מיוחדות לעורף ביישובים הסמוכים לגבול לבנון. בצבא בודקים מי הגורמים בלנבון שעומדים מאחורי הירי, אך הערכה היא כי מדובר בפלגים פלסטיניים בדרום המדינה.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון, בני גנץ ששהו במליאת הכנסת, עודכנו אודות המתרחש בצפון, וסיכמו את המשך ניהול האירוע. בהתאם להתפתחויות, ראש הממשלה יקבל עדכונים באופן שוטף.

מעיריית קרית שמונה נמסר כי אין נפגעים בנפש ולא ברכוש. ראש העיר הנחה את קב"ט העירייה לפתוח את המקלטים ליתר בטחון. בעיריה ציינו כי בעיר פועלות כיום מספר קייטנות וההורים יכולים להגיע ולקחת את הילדים. "בכל מקרה הקייטנות ימשיכו לפעול כרגיל עד סוף היום ואין סיבה לדאגה", הוסיפו בעירייה.



 

שיגור קרית שמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד