כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
שלושה ימים לאחר שהחלו

משרד התיירות דורש את הקפאת העבודות להנגשת מערת המכפלה

למרות שעבודות ההנגשה כבר החלו בתחילת השבוע, משרד התיירות מבקש להקפיא את העבודות במערת המכפלה - כיוון שלטענתו צריך לנצל את העבודות ולשלב עם שיפוץ כדי להפוך אותו לתיירותי | בעקבות הדרישה: בשבוע הבא דיון בוועדת חוץ וביטחון

משרד התיירות דורש את הקפאת העבודות להנגשת מערת המכפלה
מערת המכפלה צילום: Gershon Elinson/Flash90

לקראת הפסקה? משרד התיירות מבקש הערב (שלישי) את הפסקת עבודת השיפוצים שנערכות כעת להנגשת מערת המכפלה לנכים, שלושה ימים בלבד לאחר שהחלו, אחרי מאבק של שש שנים.

במשרד התיירות דורשים להקפיא את עבודות השיפוץ, כיוון שלטענתם יש לנצל את עצם העבודות, שמתמקדות רק בהנגשה, ולשפץ את המקום גם באופן תיירותי. בשבוע הבא יתקיים בוועדת חוץ וביטחון דיון בעקבות בקשת משרד התיירות.

"משרד התיירות נכשל בתפקידו ונזכר מאוחר", תקף יו"ר 'עוצמה יהודית' חבר הכנסת איתמר בן-גביר, חבר סיעת 'הציונות הדתית'. "שנים רבות התעכבה ההנגשה לאנשים עם מוגבלויות".

"כעת שסוף סוף ניתן האישור, מצא משרד התיירות את הסיבה לעכב את העבודות למרות שהיה לו מספיק זמן להגיש תוכניות ולקדם שינוי לטובה", הוסיף.

עבודות הנגשת המערה התחילו, כאמור, בתחילת השבוע. אתמול דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי אחד הדוחפים לכך הוא שר המשפטים גדעון סער, שהפעיל את סמכותו כשר שאחראי על נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלויות, מול שר הביטחון בני גנץ.

במכתב ששיגר השר סער לגנץ בשבוע שעבר, בעקבות פניית של יו"ר מפלגת 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז, הוא ביקש לפעול להנגשת מערת הכפלה ללא דיחוי: "מערת המכפלה היא המקום השני בחשיבות הדתית לעם ישראל".

בהמשך המכתב מציין סער כי ההליך המשפטי הסתיים ולפני כחצי שנה אף הנחה גנץ את מתאם פעולות הממשלה בשטחים להוציא היתר בנייה לפרויקט. כמו כן, משרד הביטחון התחיל בהתקשרות עם קבלן מבצע לביצוע פרויקט ההנגשה.

"חרף זאת המקום אינו נגיש לאנשים בעלי מוגבלויות", כתב שר המשפטים בין היתר לסגן ראש הממשלה. "הוועדה נתנה דעתה לזירוז התהליך בכל מקום שאפשר ועם הסדרת הנושא המשפטי ייגשו לביצוע מידי".

"אני פונה אלייך גם כשר הממונה על נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, להנחות על הנגשת מערת המכפלה ללא דיחוי", קרא סער לגנץ.

מערכת המכפלה הנגשה איתמר בן גביר משרד התיירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד