ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"יותר מדי נחמד"

השר מאשים: רה"מ בנט מדליף נגד לפיד וליברמן ומהי הסיבה לכך

אחד משרי הממשלה טוען כי בנט מנסה להתמודד עם הביקורת נגדו, באמצעות הדלפות נגד שרים אחרים. לדבריו: "ברגע שנפתלי התחיל לחטוף על הראש את האזכורים על הספרון שכתב, הוא היה חייב להסיט את האש לכיוונים אחרים - ואז החלו הדלפות נגד השרים, על ליברמן ולפיד"

השר מאשים: רה"מ בנט מדליף נגד לפיד וליברמן ומהי הסיבה לכך
בנט, לפיד וגנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחד משרי הקואליציה טוען כי ראש הממשלה נפתלי בנט מנסה להתמודד עם הביקורת נגדו בעניין הטיפול בקורונה, באמצעות הדלפות נגד שרים אחרים, כמו שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החוץ יאיר לפיד. כך מדיווח העיתונאי יוסי ורטר בטורו השבועי בעיתון 'הארץ'.

"ברגע שנפתלי התחיל לחטוף על הראש את האזכורים על הספרון שכתב, ברגע שהתחילו לשדר במהדורות את האמירות שלו כאופוזיציונר בעניין התנהלות הממשלה ונתניהו, הוא היה חייב להסיט את האש לכיוונים אחרים", צוטט אחד השרים בטורו של ורטר, "ואז החלו הדלפות נגד השרים, על ליברמן ולפיד, על ראשי המפלגות, על הנזיפה שלו ביפעת שאשא ביטון. נפתלי מתרברב שהוא מפרגן לשרים, אומר המקור, זה נכון, מעל השולחן. מתחתיו, הוא תוקע להם. ד"ר נפתלי ומיסטר בנט".

ורטר ציין כי שרי הממשלה מפרגנים לבנט, פומבית, וגם בשיחות פרטיות. הם מתארים מנהל קשוב, משתף, הגון. "לפעמים הוא יותר מדי נחמד", צוטט אחד השרים, "אנשים מדברים יותר מדי בישיבות, חוזרים על עצמם, והוא מאוד סבלן אליהם".

"אבל בשבוע החולף מתחילות להישמע גם חוות דעת אחרות מפי חבריו של בנט בממשלה", מתאר יוסי ורטר, "יש מי שטוען שהוא חותר לבנות את מנהיגותו בתחום פעילותו העיקרי — המגפה ווריאנטיה השונים — בניסיון לגלגל אחריות על הקולגות. למשל, אמר לי מישהו, ההתגוללות הערמומית שאינה פוסקת על שרת החינוך יפעת שאשא־ביטון. היא אומרת את דעתה באופן גלוי, בלי להסתתר ובלי להדליף, וסופגת תדרוכים מרושעים. מה רוצים ממנה? היא הודיעה שכל החלטה שתקבל הממשלה בעניין החיסונים בבתי הספר תהיה מקובלת עליה. היא גם ביקשה לכנס את הממשלה או את קבינט הקורונה, לדון ולהחליט. שום דבר אינו מקרי, סבור האומר, גם לא המאמרים שמציעים ליו"ר מפלגתה, השר גדעון סער, לפטר אותה. הכל נובע מאותו מעיין".

לדברי השר שצוטט, "ההדלפה ששר האוצר אביגדור ליברמן ושר החוץ יאיר לפיד אינם נוכחים בישיבות קבינט הקורונה. גם זה חלק מאותה שיטה. מה הבעיה עם זה שליברמן החליט על חלוקת עבודה עם השר במשרדו, חמד עמאר? שר האוצר עוסק בתקציב ובחוק ההסדרים שיובא לכנסת בסוף החודש, והשר האחר מגיע לקבינט הקורונה".

לטענת ורטר, "מה שהעלה את הסעיף לכמה מהשרים והשרות, זה התדרוך שלטענת מי מהם הגיע מסביבת בנט, שראשי מפלגות הקואליציה אינם מתראיינים על המגפה, ומשאירים אותו לבד, חשוף בצריח, מפלבל בעיניו מול מטחי רסס טיפתי. כמה שרים סבורים שבנט מנסה לגלגל עליהם אחריות, בהדלפות. מה הוא רוצה, הם שואלים, שנחזיק לו את היד? זה כמו שנתניהו בקדנציה הקודמת היה מתאונן שאריה דרעי אינו מתראיין מספיק על הקורונה".

ורטר ציין כי הוא ציטט את הדברים באוזני מקורב לבנט. "נו באמת", ענה המקורב בזלזול, "זו רכילות". "בכל זאת", אמר לו ורטר, "יש סימנים למורת רוח". "בנט לא מתדרך נגד אף אחד", קבע המקורב, "ההדלפה על היעדרם של לפיד וליברמן הגיעה מאחד השרים, בוודאות (הוא נקב בשמו של החשוד, לדעתו). ואין שחר לטענה שבנט מחפש שותפים לאחריות. הוא מנהל את הכל בעצמו".

יצוין, כי לטענת רבים, מי שחשוד בהדלפת דבר היעדרותם של השרים לפיד וליברמן מדיוני קבינט הקורונה - הוא שר הביטחון בני גנץ.

יוסי ורטר נפתלי בנט קורונה אביגדור ליברמן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד