כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בתגובה לבלוני התבערה | תיעוד

צה"ל תקף אתר ייצור ופיר מנהרה ברצועה: "חמאס מדרדר את עזה"

אחרי שורה של אירועים על גדר המערכת בימים האחרונים, המעידים על חוסר הרתעה מצד ארגוני הטרור, מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה שורת מטרות ברצועת עזה | היום פרצו תשע שריפות כתוצאה מבלוני תבערה | צה"ל: "חמאס ממשיך להוביל ולדרדר את רצועת עזה למדיניות טרור"

צה"ל תקף אתר ייצור ופיר מנהרה ברצועה: "חמאס מדרדר את עזה"
תקיפה, ארכיון צילום: פלאש 90

חיל האוויר תקף הלילה (בין שני לשלישי) מטרות טרור ברצועת עזה, בתגובה להפרחת בלוני התבערה במהלך היום. האירועים מגיעים ברקע ההסלמה הביטחונית בימים האחרונים, בשיאה, נורה לוחם משמר הגבול ונפצע באורח אנוש במהלך מהומות שפרצו בשבת בגבול הרצועה. 

היום חידשו הפלסטינים את שיגור בלוני התבערה לעבר העוטף, ככל הנראה במטרה להפעיל לחץ על ישראל. לפחות תשע שריפות פרצו בשטחים פתוחים סמוך ליישובי העוטף.

בתגובה לכך, מטוסי קרב תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בחאן-יונס, פיר מנהרת טרור בג'באליה, וכן עמדת שיגור רקטות תת-קרקעית של הארגון הנמצאת בלב אוכלוסייה אזרחית בשג'אעיה, בסמוך לבית ספר.

"התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום, אשר הוכיחה פעם נוספת כי ארגון הטרור חמאס ממשיך להוביל ולדרדר את רצועת עזה למדיניות טרור", מסר דובר צה"ל והוסיף: "צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור ורואה בארגון הטרור חמאס כאחראי לכל הנעשה בשטח הרצועה"

בהמשך הלילה תקפו מטוסים פיר מנהרה נוסף, בעקבות ירי המקלעים שביצע חמאס. מצה"ל נמסר כי במהלך תקיפות צה"ל ברצועת עזה, זוהה ירי מקלעים לשטח ישראל. מטוסי קרב של צה"ל תקפו בתגובה פיר מנהרת טרור של ארגון החמאס בחאן-יונס.

מכבאות והצלה מחוז דרום נמסר מוקדם יותר כי בשעות הערב פעלו צוותי כבאות, כולל יחידת מתנדבים יחד עם צוותי קרן קיימת ישראל וצה"ל במספר מוקדי שריפות קוצים שהתלקחו בתחום מועצה אזורית אשכול ושדות נגב.

"חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום הגיעו למוקדי השריפות וקבעו השריפות נגרמו מבלוני תבערה", הוסיפו בכבאות והצלה. כל השריפות פרצו במועצה האזורית אשכול ונסיבותיה של שריפה נוספת במועצה האזורית שדות נגב נמצאות בבדיקה.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול מסר: "התעוזה של ארגוני הטרור לחדש את טרור הבלונים ולשרוף את שדותינו חייבת להיגדע עוד היום. אם לא תיעצר היום, נמצא עצמנו עוד קיץ מכבים שריפות ובוכים על היבולים שעלו באש. מה שמתחיל בהכלת בלוני תבערה, ממשיך בירי רקטות ובירי על חיילי צה״ל. אני מצפה מהממשלה לפעול במידית כדי להעביר מסר חד וברור לארגוני הטרור שלא כדאי להם להמשיך בטרור הנפשע"

במוצאי שבת תקף חיל האוויר שורה של מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין היתר הותקפו אתרי אחסון של חמאס. התקיפה הגיעה לאחר פציעת לוחם מג"ב באורח אנוש במהלך המהומות על הגדר במהלך היום. בד בבד, צה"ל הודיע כי בהתאם להערכת מצב, הוחלט על תגבור אוגדת עזה בכוחות נוספים. גם סוללות כיפת ברזל תוגברו.

עזה תקיפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד