כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ההסלמה בדרום

הרמטכ"ל כוכבי: "צה"ל נערך לאפשרות של מבצע נוסף ברצועה"

ברקע ההסלמה בדרום, הרמטכ"ל כוכבי הורה לצה"ל להיערך למבצע נוסף ברצועת עזה | "לא נקבל הפרת ריבונות, לא משנה מי עומד מאחוריה. חמאס אחראי לכל מה שיקרה ברצועה", אמר כוכבי | על איראן: "התקדמות תכנית הגרעין הובילה את צה"ל להאיץ את תוכניותיו המבצעיות"

הרמטכ"ל כוכבי: "צה"ל נערך לאפשרות של מבצע נוסף ברצועה"
שיגורים בשומר החומות צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, הורה לצה"ל להיערך לפעולה מול שתי הזירות - עזה ופגיעה בפרויקט הגרעין של איראן. "התקדמות תכנית הגרעין האיראנית הובילה את צה"ל להאיץ את תוכניותיו המבצעיות ותקציב הבטחון שאושר לאחרונה מיועד לכך", אומר כוכבי.

הרמטכ"ל אף הודה, באופן חריג, כי הצבא פועל כבר כעת באמצעים שונים, כדי לצמצם את ההתבססות האיראנית במזרח התיכון. "צה"ל פועל באופן שיטתי ובדרכים מגוונות כדי לצמצם את השפעתה של איראן במזרח התיכון, אמר.

ברקע המתיחות שהתחדשה בגבול הדרומי, כוכבי מצהיר כי  "עם סיום מבצע 'שומר החומות' צה"ל נערך, במאמץ מרוכז, לאפשרות של מבצע נוסף בעזה. לדבריו, "אנחנו לא מקבלים, ולא נקבל הפרת ריבונות, לא משנה מי עומד מאחוריה, וחמאס היא האחראית לכל מה שיקרה ברצועה."

אתמול החל צה"ל לתגבר  את אוגדת עזה בכוחות נוספים, מחשש להסלמה מול ארגוני הטרור ברצועת עזה. הערב  צפויות להתקיים על גדר המערכת הפגנות, בעידוד ארגוני הטרור, בדומה למהומות האלימות שאירעו בשבת, במהלכן נפצע באורח אנוש לוחם מג"ב, בראל חדירה שמואלי.

לקראת אפשרות של הסלמה, בימים האחרונים נערכו כוחות צה"ל בדרום באופן מסיבי תוך אישור תכניות ייעודיות, תרגולים במוקדים השונים ומסדרים בשטח. "כוחות צה"ל יפעלו בתקיפות אל מול אירועי ניסיונות הטרור בגדר", הבהירו בצבא. התגבור יכלול שתי יחידות מיוחדות, פלוגת שיריון וצלפים.

אתמול התקיימה באוגדת עזה הערכת מצב ובעקבותיה מתקיימת היערכות למגוון תרחישים אפשריים, ביניהם הפרות סדר במרחב גדר המערכת וכן הפרחת בלוני תבערה וירי רקטי לשטח מדינת ישראל.

 

אביב כוכבי עזה איראן תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד