כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
האמריקאים ביקשו מידע

מסתמן: זו תהיה הגבלת ההתכנסויות המשפחתיות בחגי תשרי

התוכניות של משרד הבריאות לשבועות הקרובים: חיסון שלישי מגיל 16 ומעלה והגבלת ההתכנסויות המשפחתיות בחגי תשרי ל-30 איש. כמו כן, בפגישה עם ממונה הקורונה האמריקאי התבקשו הישראלים לשתף מידע על יעילות החיסון השלישי

מסתמן: זו תהיה הגבלת ההתכנסויות המשפחתיות בחגי תשרי
שולחן מעוצב צילום: חני הרטשטיין

הגבלת ההתכנסויות המשפחתיות במהלך חגי תשרי, שנשקלת על ידי משרד הבריאות במידה ומצב התחלואה מנגיף הקורונה לא תשתפר, כוללת צמצום ההתכנסויות ל-30 איש בלבד. כך דווח הערב (רביעי) ב'כאן חדשות'.

על פי התוכנית, אם המצב לא ישתפר, יצומצם מספר המשתתפים בארוחות החג ל-30 כדי למנוע הדבקות המוניות - גם מילדים שיחזרו מבתי הספר, וגם ממבוגרים שעדיין לא יהיו מחוסנים באופן מלא אחרי המנה השלישית.

התוכנית להגבלת ההתכנסויות המשפחתיות נחשפה לפני מספר ימים על ידי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, שאמר במהלך ראיון כי במשרד הבריאות שוקלים להגביל את ההתקהלויות המשפחתיות בראש השנה, בעקבות העלייה בתחלואת נגיף הקורונה.

בתוך כך, לפי גורמים במערכת הבריאות שצוטטו על ידי קטי דור בדיווח - בשבוע הבא ייפתח החיסון השלישי לכל האוכלוסייה מגיל 16, עבור אלו שעברו חמישה חודשים מאז המנה השנייה שלהם.

כמו כן, בפגישת 'זום' שהתקיימה אתמול בין בכירי משרד הבריאות בישראל עם ממונה הקורונה האמריקאי ד"ר אנתוני פאוצ'י, התבקשו הישראלים לתת מידע על החיסון במנה השלישית, לקראת מבצע החיסונים שהם מתכננים. לפי הנתונים, שנמסרו ישנה יעילות של פי 10 יותר במניעת הדבקה בקרב מי שקיבלו מנה שלישית לעומת אלו שקיבלו רק שתי מנות, ודעיכה במוגנות לאחר 5 חודשים.

קורונה חגי תשרי ארוחה משפחתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד