י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
פרשת יענקי רוזנברג

פרשת יענקי רוזנברג: ערר השוטר התקבל, התיק ייסגר מ"חוסר אשמה"

כשנתיים לאחר המעצר הברוטלי של הנער המיוחד יענקי רוזנברג שעורר סערה, קיבל מ"מ המשנה לפרקליט המדינה ערעורו של אחד השוטרים בפרשה והחליט לסגור את התיק מחוסר אשמה | לטענת השוטר, הוא הצטרף לריתוק רק לאחר שהנער כבר היה עצור בידי שוטרים אחרים

פרשת יענקי רוזנברג: ערר השוטר התקבל, התיק ייסגר מ"חוסר אשמה"
מעצרו של יענקי רוזנברג צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: מ"מ המשנה לפרקליט המדינה, אלון אלטמן, החליט לשנות את עילת סגירת התיק נגד אחד השוטרים שתועד עוצר את הנער המיוחד יענקי רוזנברג ל"חוסר אשמה". כך נודע ל'בחדרי חרדים'. המשמעות - החקירה העלתה כי אין בסיס לחשדות שהועלו נגד השוטר בגין התקיפה האלימה של רוזנברג - וכל רישומיו הפליליים יימחקו.

פרשת מעצרו האלים של הנער יענקי רוזנברג התפוצצה בל"ג בעומר לפני כשנתיים, בשל תיעודים קשים שפורסמו ממעצרו הברוטלי של הנער חבר האונים. בחלק מהתיעודים, נראה רוזנברג נגרר על ידי השוטרים באלימות כשהוא פצוע ומדמם תוך שהוא צועק "מאמי, רוצה הביתה".

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירה מייד אחרי המקרה, בעקבות תלונה שהגישו ההורים. אלא, ששלושה חודשים לאחר מכן, הודיעה מח"ש על סגירת התיק נגד השוטרים המעורבים. במח"ש הסבירו כי לאחר חקירת התיק, לרבות חקירת השוטרים המעורבים ובחינת חומר הראיות, הוחלט להעביר את התיק לבחינת מחלקת משמעת במשטרה, לצורך הפקת לקחים בכל הנוגע לטיפול המשטרה במפגש עם אנשים עם צרכים מיוחדים.

תיעוד מעצרו של יענקי רוזנברג

התיק נגד השוטרים נסגר מ"חוסר ראיות", אולם אחד השוטרים שטען כי היה שותף למעצר באופן מינורי, ערער על כך לפרקליטות המדינה ודרש לסגור אותו מ"חוסר אשמה". "אין עוררין על כך שהחשוד הצטרף לריתוק הקטין שכבר בוצע ע"י שני שוטרים אחרים, בניסיון לסייע להם", נכתב בערר שהגיש עו"ד שמואל הורביץ, פרקליטו של החשוד. "בעת הריתוק, הוא השתמש בכוח סביר במסגרת אזיקתו ואין עדות אחרת לכך".

בנוסף נטען כי השוטר הכחיש את האשמות ומסר תיאור מפורט של האירוע, "במסגרתו נעשה שימוש בכוח סביר לצורך השתלטות על הקטין, אזיקת ידיו והובלתו לניידת. כל זאת בניסיון לסייע לשוטרים שניסו להשתלט על הקטין שהתפרע, וכך גם עולה מדו"ח הפעולה של השוטר ושל השוטרים האחרים שהשתתפו במעצר".


עורכי הדין שמואל הורביץ ונדב גדליהו

במכתב ששיגרה הפרקליטות לפרקליטו של השוטר, עו"ד שמואל הורביץ, והגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב כי "הוחלט להתייחס לבקשת מרשך לשינוי עילת סגירת התיק בעניינו כאל ערר על החלטת המחלקה לחקירות שוטרים לדחות את הבקשה".

"לאחר שבחנו את פנייתך ואת החומר הרלוונטי בעניינה", הוסיפו בפרקליטות, "החליט פרקליט מחוז דרום וממלא מקום המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, מר אלון אלטמן, לקבל את הערר ולהורות על שינוי עילת הסגירה בתיק שבנדון להעדר אשמה".

עו"ד שמואל הורביץ ממשרדו של עו"ד נדב גדליה מסר בתגובה: "אנו שמחים על ההחלטה, אשר מביעה החלטה נכונה מבחינה עובדתית למרות שמדובר בתיק רגיש, כאשר מדובר בהפרדה נכונה בין הלקוח שלנו שהצטרף לאירוע לאחר שיענקי נפצע לבין שאר השוטרים אשר עניינם בעצם המעצר של מר רוזנברג אשר במהלכו הוא נפצע".

"צריך להיזהר מלבצע הכללות על כל השוטרים - כפי שלעיתים קרובות אנחנו נאלצים להילחם שלא יבצעו הכללות על לקוחות חרדים שלנו", הוסיף עו"ד הורביץ.

 

 

 

יענקי רוזנברג סגירת תיק חוסר ראיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד