ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
שש שנים אחרי

חמישה קטינים מ'חתונת השנאה' זוכו: "כתב אישום פוליטי ומופרך"

חמישה מהקטינים שהואשמו במסגרת פרשת 'חתונת השנאה' - במהלכה הניפו כלי נשק ודקרו את תמונת בני משפחת דוואבשה - זוכו היום על ידי ביה"מ | ח"כ בן גביר שייצג חלק מהנאשמים: "מהרגע הראשון טענתי שהפרקליטות נתלתה על עץ גבוה ומדובר באישום פוליטי, מופרך ומיותר"

חמישה קטינים מ'חתונת השנאה' זוכו: "כתב אישום פוליטי ומופרך"
חתונת השנאה צילום: צילום מסך חדשות 2

שש שנים לאחר שהוגש נגדם כתב אישום חמור, בית משפט השלום לנוער בירושלים זיכה הבוקר (רביעי) את חמשת הקטינים שהואשמו במסגרת פרשת 'חתונת השנאה' מעבירות הסתה לטרור ואלימות.

לפי כתב האישום שהוגש נגד הקטינים, בתאריך 7.12.15 באולם בירושלים התקיימה חתונתו של אחד מהם, יקיר אשבל מיד בנימין. על פי כתב האישום, אשבל היה מזמין האירוע באולם וכן בעל שליטה בנעשה באירוע בו נכחו כ 500 איש. זמן קצר לפני החתונה, נכתב, נעצרו מספר חשודים בביצוע פיגוע רצח שהתקיים בלילה שבין 30-31.7.15 בכפר דומא שבשומרון. בתאריך 7.12.15 הודפסו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה סעד, ריהאם ועלי כפי שפורסמו בכלי התקשורת לאחר הפיגוע בכפר דומא, תמונה של התינוק עלי ותמונת הכתובת "נקמה".

התמונות, לפי כתב האישום, הודבקו על קרטונים וחוברו להם קרשים כך שניתן יהיה להניפם כשלטים בחתונה. במהלך החתונה שר אחד הנאשמים, את השיר "יבנה המקדש". הוא הוסיף לשיר מלים ואמר פעמיים "ישרף, ישרף המסגד" וכן "יתפוצץ, יתפוצץ המסגד". במהלך השמעת השיר, רקד אחד הנאשמים, כאשר כתוב על חולצתו "אין ערבים אין פיגועים" והניף בידו חולצה צהובה ועליה סמל תנועת "כך".

במהלך החתונה החל סיני תור זמר החתונה, לשיר שיר שמילותיו "זכרני נא וחזקני נא אך הפעם הזה האלוהים ואנקמה נקם אחת משתי עיני מפלשתים", מיד לאחר מכן, הוא המשיך ושר את פסוק כ"א ממזמור ק"ד בספר תהילים "הכפירים שואגים לטרף ולבקש מאל אוכלם".

בעת הזאת, לקול השירים "זכרני נא" ו "הכפירים שואגים לטרף", החלו הנאשמים לרקוד, בצוותא חדא עם כמה עשרות צעירים מבאי החתונה ובהם קטינים רבים, תוך שהם מניפים את ידיהם באוויר, וחלקם מניפים את תמונות משפחת דוואבשה, שני רובים אוטומטיים מסוג M4 ו-M16 קצר, אקדחים או חפצים הנחזים להיות אקדחים, בקבוקי זכוכית אשר הוכנסו לתוך פייתם בדים כך שהם דימו בקבוקי תבערה וסכינים.

אחדים מהרוקדים רקדו כשהם רעולי פנים. במהלך הריקוד, אחדים מהרוקדים דקרו פעם אחר פעם תמונות משפחת דואבשה באמצעות סכינים, אחדים אף הציתו וקרעו את התמונות, וחלק מאוחזי הנשק אף דרכו את כלי הנשק, כל זאת בעוד סיני תור מעודד ומלהיב אותם בשיריו, ומעת לעת מחליף את מילות השיר "פלישתים" ב"פלסטין" בשיר "זכרני נא" ובשיר "הכפירים שואגים" הוסיף את המילים "ריבונו של עולם אנחנו עוד רעבים", על מנת לשלהב את הרוקדים ולתמוך במעשיהם.

על פי כתב האישום, במעשיהם פרסמו הנאשמים בצוותא חדא קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה או הזדהות עימו, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות וטרור.

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו המייצג שניים מהקטינים בירך על ההחלטה: "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את עקרי הטענות שלנו, הן לכך שלא היתה שם הסתה, הן לכך שהפרקליטות נקטה באכיפה בררנית. מדוע המאשימה בחרה דווקא להעמיד לדין את הנאשמים האלה? בסופו של יום עיקר הטענות שלנו שמדובר בתיק עם רקע פוליטי שהתנהל כנגד נערי הגבעות התקבלו, ובית המשפט זיכה את הנאשמים מעבירת ההסתה".

ח"כ איתמר בן גביר שייצג את הבגירים בתיק ואף נכח בחתונה מסר בתגובה: "מהרגע הראשון טענתי שהפרקליטות נתלתה על עץ גבוה ומדובר בכתב אישום פוליטי, מופרך ומיותר. מאוד לא אהבתי שדקרו תמונת תינוק ולא צריך להסכים עם התמונות הלא יפות ששודרו מהחתונה, כדי להבין שבמדינת ישראל אסור שתהיה אפליה, ברהט חוגגים עם רובים, באום אל-פאחם יורים יריות בחתונות ורק כאן הגישו כתב אישום. לא כל מעשה לא יפה ומכוער הוא פלילי וחשוב שבית המשפט העביר לפרקליטות מסר שלא מדובר בעבירה פלילית. חופש הביטוי נבחן דווקא ברגעים כאלה. כעת אני מקווה שהפרקליטות תחזור בה מכל האישומים כלפי הבגירים בפרשה ותחסוך משפט מיותר".

ח"כ אמילי מואטי (עבודה)  מסרה בתגובה לזיכוי הנערים: "אני לא משפטנית ועל כן לא יודעת אם היה מקום להרשיע את הנערים שהשתתפו ב"חתונת השנאה" - שבה נראו חוגגים רוקדים עם תמונת עלי דוואבשה, התינוק שנשרף למוות בהצתת בית משפחתו.מה שאני יודעת זה, שלא הכל נמדד בסרגל הפלילי. הגיע הזמן שנתחיל לשפוט דברים בהיבט המוסרי. כל אדם שרווה נחת וחמור מכך - שמחה מאובדנו של פעוט, שהוצת למוות על ידי בני עוולה, ראוי שיישא אות קלון כל ימי חייו. כולנו, כחברה, מוכרחים לחנך ולפעול בכל דרך כדי שמחזות מחליאים - מהסוג שראינו בחתונה המדוברת - לא ייראו במחוזותינו".

חתונת השנאה פרשת דומא איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד