כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
וזו תגובתו

70 עובדים דורשים משר החוץ לפטר עובד אנטישמי שמטיל אימה

70 עובדי משרד החוץ האמריקני שיגרו מכתב לשר אנתוני בלינקן בדרישה לפטר עובד במחלקתם בשל דעותיו האנטישמיות נגד יהודים ולבנים, אותן הוא מפרסם בבלוג אישי שהוא מפעיל. בלינקן השיב תגובה רפה ובינתיים נראה כי האיש ימשיך להטיל אימתו עליהם ולפרסם דברי שטנה והסתה 

70 עובדים דורשים משר החוץ לפטר עובד אנטישמי שמטיל אימה
צללית, אילוסטרציה צילום: pixabay

שישה חודשים לאחר שהתגלה הודעות תוקפניות ומאיימות שלו נגד יהודים, איש משרד החוץ האמריקאי עדיין מועסק מטעמו, לאחר שלפחות 70 מעמיתיו לעבודה שלחו מכתב למזכיר המדינה אנתוני בלינקן ובו דרישה להביא לפיטוריו.

המכתב שנשלח ב-28 ביולי, טוען כי פריץ ברגרן, מהווה איום על עובדים יהודים במשרד החוץ, והפר את חוקי המחלקה ואת התקנים האתיים שאליהם מחויבים עובדי ממשל.

פריץ ברגרן, איש שירות החוץ האמריקאי, מחזיק אתר אינטרנט שבו הוא מפרסם פוסטים וקבצי וידאו ושמע התוקפים את היהודים, מיעוטים נוספים, וקוראים ליצור מדינות לאום נוצריות.

במכתב, שנשלח לבלינקן כאמור כבר ב-28 ביולי וחתום על ידי יותר מ-70 עובדים, נכתב: "המשך העסקתו של פריץ ברגרן היא פגיעה לכולנו ובערכים שאנו חולקים. למרות שיכולים להיות תהליכים נגדו מצד מחלקת משאבי אנוש, לא נראה שהם משפיעים וכנראה שהם מתקדמים לאט מאוד מכיוון שהוא מפרסם את התוכן הזה מאז 2017 לפחות".

"לא רק התפשטותם של רעיונות אנטישמיים שמאוד מטרידים ופוגעניים בעובדים יהודים ולא יהודים כאחד, אלא כעובדים יהודים, אנו מרגישים שנוכחותו במחלקה מאיימת", נכתב במכתב.

מכתב העובדים להדיח את ברגרן מעבודתו בא על רקע החששות הגוברים של הצוות הדיפלומטי של ארצות הברית בנוגע לאנטישמיות, לאחר שצלב קרס נמצא חרות במעלית במטה הראשי של משרד החוץ בוושינגטון בחודש יולי. גם בלינקן וגם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן גינו במהירות את המעשה וגינו את האנטישמיות בכל צורה שהיא. משרד החוץ פתח בחקירת האירוע.

"למרות שאין הוכחות לכך שברגרן עומד מאחורי צלב הקרס שנחצב במעלית המחלקה, המשך עבודתו ללא צעדי ענישה, שולח מסר של חוסר תמיכה בעובדים היהודים" נאמר במכתב. המכתב אורגן על ידי קבוצת העובדים היהודים האמריקאים במשרד החוץ, יחד עם עובדים יהודים נוספים במשרד החוץ והסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי.

שר החוץ בלינקן השיב מכתב לחותמים ב-9 באוגוסט וכתב: "אני רוצה להבטיח לכם כי המחלקה מתייחסת ברצינות יתרה לדיווחים על התנהגות בלתי הולמת לכאורה". לדבריו, הוא אינו יכול להגיב על מקרים ספציפיים "מטעמי פרטיות", אך חזר על כך שעובדים העוסקים בהתנהגות מפלה עלולים לעמוד בפני וועדת משמעת.

דובר משרד החוץ לא התייחס למקרה של ברגרן באופן ספציפי וסירב לומר האם הם פתחו בהליכי פיטוריו של ברגרן.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', פריץ ברגרן, עובד מחלקת המדינה האמריקנית מאז 2009, ובמקביל בעל בלוג אישי המכיל תכנים לאומניים ואנטישמיים לבנים קיצוניים, מטיל את אימתו על 70 העובדים היהודים ואחרים שבמחלקה שלו בשל דעותיו הקציוניות.

כך למשל כתב בבלוג שלו: "המשיח (אותו האיש) בא להציל את העולם כולו מהיהודים, מייסדי הדת המקורית נגד הנוצרים, הם זרע הנחש הצפעונים האלה", כך ברגרן ב-4 באוקטובר 2020, בפוסט אחר שכותרתו "יהודים הם לא העם הנבחר של אלוקים, יהודים הם אנטי-ישו". בהמשך הפוסט הוא כותב, "רעיונות יהודיים מרעילים אנשים", כך דיווח אתר 'פוליטיקו'. "הם רצחו את המשיח", נפתח הפוסט, "איך הם יכולים להיות נבחרים של אלוקים?".

משרד החוץ האמריקני אנתוני בלינקן מכתב פיטורין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד