כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
החפצים פונו באישון ליל

חרדת קריסה: 2 בנייני מגורים בב"ב פונו, התושבים זועמים | תיעוד

אפקט קריסת הבניין בחולון: צוותי כיבוי לצד מהנדס הוזעקו לבחון שני מבנים ברחוב בר אילן בעיר בני ברק | בתום הבדיקה הוחלט לפנות את הבניינים מיושביהם בשל סדקים שהתגלו במקום וחשש מקריסה מיידית | מיד עם תום הפינוי סגרה המשטרה את המתחם | צפו ברגעי הדרמה 

חרדת קריסה: 2 בנייני מגורים בב"ב פונו, התושבים זועמים | תיעוד
הפינוי הלילי צילום: אבי גדלוביץ', בחדרי חרדים

דיירים בשני בנייני מגורים בבני ברק פונו הלילה (בין חמישי לשישי) מבתיהם, לאחר שהתגלו בהם סדקים משמעותיים ועלה חשש כי הם עלולים לקרוס, זאת ברקע קריסת הבניין בחולון בתחילת השבוע.

סמוך לחצות הוזעקו כוחות הכיבוי לבחון את אחד הבניינים שפונו, ברחוב בר אילן בשכונת שיכון ה' בעיר, לאחר שדווח כי התגלו בן סדקים. הכבאים הבחינו כי גם בבניין הסמוך קיימים סדקים משמעותיים. מהנדס שבחן את הבניינים קבע כי קיים סיכון בטיחותי חמור וכי עולה חשש לשלומם של הדיירים. בשל כך, קצין הכיבוי הורה על פינוי מיידי של הדיירים.

מדובר על כשמונה משפחות המתגוררות בשני בניינים דו קומתיים. הדיירים מיהרו לפנות את חפציהם וחלקם אף החלו לפנות רהיטים ומכשירי חשמל מתוך חשש כי לא יוכלו עוד לשוב לדירות.

דיירים המתגוררים בבניינים שפונו אמרו כי לא ברור מה היה דחוף לפנותם בבהילות כה רבה. "אני לא מצליח להבין מדוע היו צריכים לפנות אותנו כמו גנבים באישון ליל", אומר ראובן (שם בדוי) בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. לדבריו, "לא התרחש שום שינוי במבנה הבניין במהלך השנים האחרונות. יכלו להמתין לבוקר, אני לא חושב שבדיוק הלילה הבניין היה קורס".

"גם אם אכן קיימת סכנה", אומר דייר נוסף, תוך שהוא סוחב בידו מזוודה מלאה בבגדים, יכלו לחכות לבוקר ולפנות אותנו כמו בני אדם. שום דבר לא מצדיק פינוי מהיר כך ועוד באמצע הלילה, בטח כשמדובר בסדקים ישנים שלא התרחשו היום או אתמול".

בהוראת קצין הכיבוי, ניתנה לדיירים כשעה בלבד לפנות את חפציהם. מייד לאחר מכן סגרה המשטרה את הכניסות לבניינים ומאבטחים הוצבו במקום מחשש לביזה. צוותים של עיריית בני ברק סייעו לדיירים להתפנות לבית מלון בעיר, לאחר שמתנדבי 'השומרים' סייעו בהורדת החפצים הרבים.

אחרי קריסת הבניין בחולון בתחילת השבוע, יממה לאחר שהוא פונה מדייריו, החלו להגיע מאות פניות לגורמי החירום מצד דיירים ברחבי הארץ שידווחו על סדקים או תזוזות במבני המגורים. יחד עם זאת, גורמי הנדסה העריכו כי המקרה בחולון הוא חריג במיוחד, אך הזהירו כי לבחון את בנייני המגורים הישנים.

נזכיר כי ביום רביעי פונו שלושה בנייני מגורים בקרית שמונה לאחר שעלה חשש בטיחותי חמור שעלול להוביל לקריסה. הפינוי התבצע לאחר לאחר שדיירת באחד הבניינים דיווחה כי שמעה רעש חזק המגיע מהקירות. הדיירת דיווחה על רעש וכי נוצר בקע בקיר והקרמיקות זזו מקומן.

הדיירים קיבלו הוראה להתפנות ולצאת מהבניין. הדיירים פונו מהבתים שעה קלה לפני כניסת יום כיפור ומהנדס העיר שהגיע למקום החליט שלא להשיב את הדיירים לבתים, והם פונו לבתי מלון.

מכבאות ונצלה נמסר כי "כוח שהגיע למקום, דיווח על סדק בקומת הקרקע של הבניין בן 3 הקומות וכן כי קיים חשש ל-2 בניינים נוספים צמודים הנראים מסוכנים. למקום הוזעק מהנדס עירוני והצוותים יחד עם משטרת ישראל החלו לעבור בין קומות הבניין במקביל לניתוק מקורות אנרגיה". סה"כ פונו 15 משפחות מבתיהם.

קריסת בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד