כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"רבים על חלב שקדים"

ערב חג בריכוזים: מחסור חמור בשקיות חלב

ערב חג כזה לא זכור שנים: לאחר שמועצת החלב התריעה על מחסור בחלב, הבוקר החשש התגשם כאשר בריכוזי החרדים ברחבי הארץ אזלו כל מלאי שקיות החלב. 'בחדרי חרדים' מביא את הקולות מהשטח של הלקוחות והמוכרים 

ערב חג בריכוזים: מחסור חמור בשקיות חלב
המקררים הריקים הבוקר בחנויות צילום: באדיבות המצלם

קיים מחסור חמור בערב חג הסוכות בשקיות חלב בריכוזים החרדים ברחבי הארץ, כך עולה מנתונים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' ונאספו במהלך הבוקר (שני). 

מועצת החלב התריעה לפני מספר ימים על המחסור הצפוי. הסיבה: השבתות והחגים שיוצאים בסמיכות ובעקבות מיעוט ימי העבודה והייצור בתקופת החגים – גורמים למחסור בחלב.

כאמור, במועצת החלב התריעו בתחילת שבוע שעבר, ממחסור כדוגמת חלב בקרטון, גבינה לבנה וקוטג'. הבוקר נרשם מחסור גם בשקיות חלב בריכוזים החרדים.

במרכולים בבני ברק, ירושלים, בית שמש מודיעין עילית וטבריה נרשמו מחסורים משמעותיים ובמקומות שכבר כן היה מלאי, משפחות לקחו 10 ליטר ויותר שיהיה מספיק לחג, מה שיצר מחסור גדול עוד יותר. במקומות רבים בבני ברק ובשכונות מרוחקות כן נשארו שקיות, אך כשזה נודע בציבור נהרו לשם המונים ולקחו את מה שנשאר.  

תושב בית שמש עמו שוחחנו אומר הבוקר אומר ל'בחדרי חרדים': "אין כאן לא קרטונים, לא שקיות, לא בקבוקים. הוא גם מספר כי ראה "מריבות על חלב שקדים". מנגד, דווקא באזורים שאינם שומרי תורה ומצוות החלב נמצא ובשפע, כך נראה מתיעודים שהעלו גולשים לרשת.

תושב טבריה בקריה החרדית אומר ל'בחדרי': "הבעיה שבטבריה יש רק סופר אחד מהדרין, שם נגמר הכל הייתי צריך לנסוע עד לחיפה בשביל למצוא חלב".

בעל סופר בבני ברק ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אמר: "המחסור החריף ביותר בחלב שיצא לנו לחוות עד היום". לדבריו, "אנחנו פותחים בחמש בבוקר, בשבע המדפים ריקים מחלב. הלקוחות המומים ומתוסכלים". 

בשטיבלא'ך בהם קיים 'קאווע שטיבל' בכל היום נרשם מחסור בחלב, ב'קאווע שטיבל' בבית המדרש סאטמר ברחוב יונה בירושלים כתבו הגבאים שלט על המקרר שאין לקחת חלב גם במחיר של מאה שקל כי זה מיועד למתפללים בלבד. 

בנוסף, נרשם מחסור חמור בכוסברה ובעלי ירק, כדוגמת חסה ועלי סלרי, במקומות רבים כבר בשעות הבוקר המוקדמות נרשמה נהירה והתנפלות על העלים. 

חלב מוצרי חלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד