כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מתקפה קשה

הפרופ' חושש: "בנט נותן רוח גבית למתנגדי המדע"

יו"ר ההסתדרות הרפואית תקף את רה"מ בנט, בעקבות נאומו באו"ם והתדרוכים נגד משרד הבריאות: "מה שהתחיל כהדלפות מגמתיות מצד גורמים עלומי שם, נחשף כמסע דה-לגיטימציה בוטה מצד ראש ממשלת ישראל כנגד ציבור הרופאים והרופאות"

הפרופ' חושש: "בנט נותן רוח גבית למתנגדי המדע"
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, תקף הבוקר (רביעי) את ראש הממשלה נפתלי בנט, וטען כי עם נאומו באו"ם ועם התדרוכים לכלי התקשורת נגד משרד הבריאות - נחצו קווים אדומים.

"בנאום שנשא רה"מ נפתלי בנט על במת האו"ם ובעיקר בתדרוכים שלו לכלי התקשורת, נחצו לצערנו קווים אדומים. מה שהתחיל כהדלפות מגמתיות מצד גורמים עלומי שם, נחשף כמסע דה-לגיטימציה בוטה מצד ראש ממשלת ישראל כנגד ציבור הרופאים והרופאות שעושים לילות כימים במלחמה מול נגיף הקורונה. דבר כזה עוד לא ראינו מצד שום ראש ממשלה עד היום", אמר פרופ' ציון.

לדברי פרופ' חגי, איש לא חלק על כך שהדרג הנבחר הוא זה שמכריע ומקבל את ההחלטות במדינה דמוקרטית. עם זאת, ביטול או זלזול בעמדתם המקצועית של צוות המומחים ושל בכירי משרד הבריאות, ודאי לא מעידים על הליך קבלת החלטות שיש להתגאות בו.

הפרופ' הוסיף" "אני רוצה לשלוח מכאן מסר ברור לכל רופא ורופאה ולכל מי שנמנים על צוות המומחים המייעצים לממשלה: יש לכם גיבוי מלא מאיתנו להשמיע תמיד את עמדתכם המקצועית וגם לעמוד עליה. אנו הרופאים נשבענו להילחם על חייהם של בני אדם בכל מחיר כך עשינו בעבר וכך נעשה גם בעתיד. אנחנו נתעקש להציל חיים כמו גם נילחם על העמדות המקצועיות שלנו, נעשה הכול כדי שזו תישמע באופן חף מלחצים, חרף רעשי הרקע של הימים האחרונים. בניגוד לפוליטיקאים, אנו הרופאים והרופאות מחויבים לאתיקה מקצועית ולשבועת הרופא, ושום דבר לא יעמוד בפני אלה".

פרופ' חגי הביע חשש כי דבריו של רה"מ יהוו רוח גבית עבור מתנגדי המדע, וייפגעו עוד יותר באמון הציבור כלפי מערכת הבריאות. "אי אפשר מחד לקרוא לציבור להתחסן, ומנגד לזלזל באנשי הרפואה והמדע, להקטין אותם ולהמעיט בחשיבות שלהם בעיצומה של מגפה עולמית של פעם במאה שנים".

כזכור, המתח בין בכירי ומומחי משרד הבריאות לראש הממשלה נפתלי בנט עלה מדרגה במהלך הימים האחרונים, זאת בשל אי קבלת המלצותיהם על ידי הדרג המדיני.

לאחר הנאום באו"ם, בו תקף בעקיפין את עמדת משרד הבריאות, רה"מ בנט קיים תדרוך לתקשורת ובו המשיך לתקוף את בכירי הבריאות. "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה - חלקם לא רואים את התמונה המלאה. חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת", אמר בנט.

"אני לא מקבל את הגישה של Who cares (למי אכפת) לגבי הכסף והפרנסה. המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר - הם גמגמו", אמר בנט.

 

נפתלי בנט משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד